کوتاه‌ ازمنطقه

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۰۲۰

عمان بالاترین رشد خلیج‌فارس را دارد

بانک جهانی پیش‌بینی کرده عمان سال آینده بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت. براساس گزارش بانک جهانی، نرخ رشد اقتصاد عمان در ۲۰۲۰ به شش درصد می‌رسد که بخش عمده‌ای از آن به‌دلیل اجرای برنامه‌های تنوع‌بخشی اقتصادی و تداوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی عمان امسال با کاهش ۰.۹درصدی نسبت به رقم ۲.۱درصدی سال گذشته به ۱.۲درصد برسد، اما این شاخص مهم اقتصادی در سال آینده میلادی به شش درصد افزایش خواهد یافت.

اصابت موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

یک مقام آمریکایی سقوط موشک در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد را تأیید کرده است. به‌گزارش ایسنا، موشک به منطقه سبز در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد اما هیچ‌گونه آسیبی به همراه نداشت. یک مقام در وزارت خارجه آمریکا گفته: «ما این موضوع را جدی گرفته‌ایم و در دو هفته گذشته توضیح دادیم و بار دیگر نیز تأکید می‌کنیم که در رابطه با حمله به شهروندان یا تأسیسات آمریکا سهل‌انگاری نخواهیم کرد و پاسخ قاطعی به آن خواهیم داد.»

قطر به نشست شورای همکاری خلیج فارس دعوت نشد

یک مقام وزارت خارجه قطر به رویترز گفته قطر دعوت‌نامه‌ای برای شرکت در نشست اضطراری شورای همکاری خلیج فارس دریافت نکرده‌است. پادشاه عربستان یکشنبه رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب را به برگزاری دو نشست اضطراری فراخواند. او خواستار برگزاری این دو نشست ۳۰ ماه مه در مکه شده‌است. عربستان، امارات، بحرین و مصر، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند. قطر اتهامات علیه خود را رد کرده است.

بازداشت ۲۴۹ کارمند  وزارت خارجه ترکیه

مقام‌های قضایی ترکیه دستور بازداشت ۲۴۹ تن از کارکنان وزارت خارجه این کشور را به ظن همدستی در کودتای نافرجام صادر کردند. به‌گزارش ان‌تی‌وی ترکیه، اتهام این افراد پیوند با شبکه فتح‌الله گولن، ناراضی مقیم آمریکا بوده است. دادستان کل آنکارا اعلام کرده تحقیقات نشان می‌دهد این ۲۴۹ کارمند وزارت خارجه با تقلب در آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند. از این تعداد متهمان تاکنون ۷۸نفر در ۴۳ استان شناسایی و بازداشت شده‌اند. گولن که از ۱۹۹۹در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد همواره اتهام دست داشتن در کودتای ترکیه را رد کرده است.

 

ارسال نظر