کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۰:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۶۰۲

فجیره بورس امارات و عربستان را قرمز کرد

پس از آنکه عربستان سعودی به حادثه ۲ نفتکش بزرگ این کشور در بندر فجیره امارات اشاره کرد، بورس این کشور بدترین سقوط خود از اکتبر سال گذشته تاکنون را تجربه کرد. بورس عربستان ۲.۷درصد منفی شد. بورس‌های قطر و کویت نیز از تبعات این حمله مصون نبوده و به ترتیب ۲.۱ و ۱.۲ درصد کاهش ارزش را تجربه کردند. گفته شده، سهام شرکت ملی کشتیرانی عربستان پس از حادثه بندر فجیره ۳.۳ درصد سقوط کرد و دلیل آن نیز تایید این خبر بود که سه نفتکش بسیار بزرگ این شرکت به نام‌های المجد و المرزوق در حمله به فجیره به‌شدت آسیب دیدند.

امریکا سه مقام پاکستانی را تحریم کرد

امریکا سه مقام وزارت کشور پاکستان را در فهرست تحریم روادید قرار داده است. به‌گزارش ایرنا، وزیر خارجه پاکستان گفته به اطلاع نمایندگان مجلس ملی رسانده واشنگتن در ارتباط با ماجرای اخراج تعدادی از مهاجران پاکستانی، سه مقام این کشور را تحریم کرده است. قریشی گفته امریکا درصدد استرداد 70 مهاجر غیرقانونی پاکستان به این کشور بود اما اسلام‌آباد از واشنگتن درخواست کرده بود تا در این خصوص اقدامات کامل حقوقی و قانونی انجام شود.

عراق و کویت یک توافقنامه مهم تجاری امضا کردند

وزارات دارایی کویت و عراق با امضای یک توافقنامه تجاری در خصوص برخی معافیت‌های مالیاتی و کاهش عوارض گمرکی به توافق رسیدند. به‌گزارش فرات‌نیوز، در توافق یادشده اقداماتی اتخاذ خواهد شد تا جلوی پدیده‌هایی مانند دوگانگی مالیاتی و فرار مالیاتی به ویژه در مالیات بردرآمد و سرمایه گرفته شود. معافیت‌های مالیاتی و کاهش مالیات در بخش سرمایه‌گذاری دو کشور از مزایای این توافقنامه است. این توافقنامه در حاشیه هفتمین دوره نشست کمیته عالی مشترک عراق و کویت به امضا رسید.

آنکارا تعویق خرید اس-‌400 را بررسی می‌کند

پس از آنکه دولت امریکا از ترکیه خواست تا برنامه خرید سامانه‌های دفاعی اس-۴۰۰ روسیه را به تعویق بیندازد، آنکارا اعلام کرده در حال بررسی این مساله است. به‌گزارش بلومبرگ، دولت امریکا از ترکیه خواسته تا خرید این سامانه‌های دفاع موشکی روسی را به ۲۰۲۰ موکول کند و حالا آنکارا در حال بررسی این درخواست است. این گام در صورت برداشته شدن گشایشی در روابط پرتنش آنکارا و واشنگتن محسوب می‌شود که بر سر خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسیه به اختلاف برخورده‌اند.

 

ارسال نظر