واپسین روزهای طولانی‌ترین انتخابات پارلمانی جهان

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۲۶

گروه جهان| رای‌دهندگان هند، در طولانی‌ترین رای‌گیری در یک سازکار انتخاباتی، در ۵۹ حوزه در 7 ایالت، از جمله در دهلی نو، پای صندوق‌های رای رفتند. تازه‌ترین دور از انتخابات «لوک سبها»، پارلمان هند، 11آوریل آغاز شد و طی 7 مرحله اکنون در مرحله ششم به واپسین روزها رسیده است. مرحله آخر 19 مه برگزار می‌شود.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، و متحدان او در حزب «بهاراتیا جاناتا» (مردم هند) در تلاش برای حفظ قدرت هستند. اصلی‌ترین رقیب او و حزبش نیز «کنگره ملی هند»، راهول گاندی، عضو خاندان نهرو-گاندی، است. اما علاوه بر دو رقیب اصلی برخی تشکل‌های محلی مانند حزب «عام آدمی» (شهروند معمولی) در دهلی، و جاهای دیگر از بازیگران موثر به‌شمار می‌روند. رای‌گیری در مرحله ششم در ایالت‌های بنگال غربی، اوتارپرادش، جارکند، دهلی و ایالت‌های دیگر جریان دارد. بیش از ۱۰۰میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در مرحله ششم‌ هستند. دهلی نو، بخشی از کلان‌شهر دهلی‌ است، که بیش از ۲۶میلیون نفر جمعیت دارد.

شمارش آرا برای تمامی حوزه‌ها در ۲۳ مه انجام می‌شود و نتایج نیز به احتمال زیاد در همان روز اعلام خواهد شد. انتخابات هند در حالی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود که احزاب مخالف تلاش دارند با اتحاد، مانع پیروزی نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور، برای بار دوم شوند. گفته شده، احزاب مخالف با اشاره به نشانه‌های ضعف حزب ناسیونالیست حاکم بر هند، مذاکرات برای تشکیل دولت پس از انتخابات را هم آغاز کرده‌اند.

 

ارسال نظر