کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۱:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۴۳۴۲

سامانه موشکی و دومین ناو جنگی امریکا در خلیج فارس

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا، تایید کرد که واشنگتن سیستم دفاع موشکی پاتریوت را به خاورمیانه منتقل کرده است. واشنگتن همچنین ناو جنگی آرلینگتون را به خلیج فارس اعزام کرده که قرار است به ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن بپیوندند.یک مقام امریکایی به رویترز گفته نمی‌تواند از تعداد موشک‌های پاتریوتی که به خاورمیانه ارسال شده سخن بگوید.

ترکیه برای رزمایش

« گرگ دریا» آماده می‌شود

پس از هشدارهای مصر و اتحادیه اروپا نسبت به استخراج گاز در دریای مدیترانه، ترکیه از آمادگی خود برای آغاز رزمایش گرگ دریا خبر داده است. به‌گزارش خبرگزاری قنا، این رزمایش از ۱۳ تا ۲۵ ماه مه جاری و با حضور ۱۳۱ کشتی و ۵۷ جنگنده و ۳۳ هلی‌کوپتر در دریاهای مدیترانه، سیاه و اژه اجرا می‌شود. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، با اشاره به برگزاری این رزمایش تاکید کرده است که کشورش با وجود هشدارهای مصر، یونان و اتحادیه اروپا به حفاری برای گاز در شرق دریای مدیترانه ادامه می‌دهد.

کشتی عربستان دست خالی فرانسه را ترک کرد

یک کشتی باری متعلق به عربستان که قرار بود اقدام به بارگیری محموله‌ای از سلاح در شمال فرانسه کند، به‌دلیل فشار سازمان‌های حقوق بشری در بندر لوهاور این کشور توقف نکرد. این کشتی که از چهارشنبه در ۳۰ کیلومتری بندر لوهاور بود اکنون به سوی بندر سانتاندر در شمال اسپانیا در حال حرکت است. دو سازمان غیردولتی بطور اضطراری از دیوان ادارای فرانسه خواسته بودند که از بارگیری کشتی عربستانی «بحری ینبع» جلوگیری کند.

دیدار نخست‌وزیر عراق و اردوغان

نماینده ویژه ریاست‌جمهوری ترکیه گفته است که نخست‌وزیر عراق اواسط ماه جاری به آنکارا سفر کرده و با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری این کشور، دیدار خواهد کرد. به‌گزارش آناتولی، پارلمان ترکیه میزبان نشستی به ریاست ویسل ار اوغلو نماینده ویژه ریاست‌جمهوری ترکیه در امور عراق با هدف بررسی پیشنهادات پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به حل مشکلات آب عراق بوده است. گفته شده، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، با هدف توسعه همکاری‌های دو کشور 15مه به ترکیه سفر می‌کند و در جریان این سفر با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

 

ارسال نظر