کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۹۶

ریزش شاخص‌ بورس‌های حاشیه خلیج فارس

شاخص بورس عربستان با سقوطی قابل توجه، پایین‌ترین عملکرد ۸ ماه اخیر خود را به ثبت رساند. به‌گزارش رویترز، درحالی که قیمت نفت تاثیر خود را بر سهام بخش‌های اقتصادی و پتروشیمی گذاشته، سایر بورس‌ها در منطقه خاورمیانه نیز تحت تاثیر این مساله روندی نزولی داشته‌اند. شاخص بازار سهام عربستان با سقوطی ۲.۵درصدی مواجه شد. در این میان، ارزش سهام گروه سیرا پس از آنکه این فعال حوزه گردشگری از کاهش ۴۰درصدی سود خالص خود خبر داد، کاهش ۴.۷درصدی را به ثبت رساند. اوضاع شاخص بازار سهام در دوبی نیز روندی نزولی داشته و به نظر می‌رسد بازارهای منطقه خاورمیانه با دقت بیشتری درحال رصد اختلافات تجاری بین دو ابرقدرت تجاری دنیا هستند.

دیدار اوجالان با وکلایش پس از ۸ سال

عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان، با دو تن از وکلای خود در زندان جزیره امرالی دیدار کرده است. وکلای اوجالان آخرین بار ۲۰۱۱ با او دیدار کرده بودند. پس از ۸ سال چهار تن از وکلای اوجالان تقاضا کرده بودند با موکل خود دیدار کنند که با دیدار دو تن از آنان موافقت شد. در ژانویه ۲۰۱۹ هم برادر اوجالان موفق شد با او دیدار کند. بیش از ۲۰ سال است که رهبر پ‌ک‌ک در زندان به سر می‌برد. او ۱۵ فوریه ۱۹۹۹در یک عملیات هواپیماربایی در نایروبی، پایتخت کنیا دستگیر شد.

عمران‌خان و مودی به‌زودی دیدار می‌کنند

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، ماه آینده در حاشیه نشست سازمان شانگهای با نارندرا مودی همتای هندی خود، دیدار می‌کند. به‌گزارش ایرنا، نشست سران سازمان همکاری شانگهای ماه آینده در قرقیزستان برگزار می‌شود. پاکستان و هند پس از نبرد نظامی دو ماه گذشته به حالت آماده‌باش درآمدند و این وضعیت هنوز بهبود نداشته است. از 1947 که پاکستان به استقلال دست‌یافته تاکنون، سایه تنش‌های سیاسی، دعواهای اطلاعاتی و ناآرامی‌های مرزی هیچ‌گاه از فضای روابط دو همسایه کنار نرفته است.

کمک 480 میلیون دلاری قطر به فلسطینی‌ها

قطر 480 میلیون دلار برای حمایت از مردم فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه اختصاص داده است. به‌‌گزارش رویترز، دوحه 300 میلیون دلار به صورت ارایه کمک‌های مالی و اعطای وام برای حمایت از بودجه دو بخش بهداشت و آموزش تشکیلات فلسطینی اختصاص داده است. این کشور همچنین 180 میلیون دلار نیز برای حمایت از فعالیت‌های بشر دوستانه و فعالیت‌های سازمان ملل در فلسطین و برق به مردم فلسطین اعطا می‌کند.

 

 

ارسال نظر