الجزایری‌ها برکناری دولت موقت را خواستار شدند

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۰:۲۸:۱۳
کد خبر: ۱۴۳۸۳۷

گروه جهان| صدها هزار نفر از مردم الجزایر در الجزیره پایتخت این کشور راهپیمایی آرام برگزار کردند. به‌گزارش دویچه‌وله، معترضان که یک ماه پس از سقوط دولت عبدالعزیز بوتفلیقه به خیابان آمده بودند، با شعار «سکوت نخواهیم کرد» و «همه‌تان باید بروید» خواستار برکناری اعضای دولت کنونی این کشور شدند. این آخرین راهپیمایی در الجزایر پیش از ماه رمضان است.

رییس‌جمهوری الجزایر در پی چندین هفته اعتراض گسترده مردمی آوریل از قدرت کناره‌گیری کرد. از زمان آغاز اعتراض‌های گسترده به نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر، این یازدهمین جمعه متوالی است که مخالفان به اعتراض خود ادامه می‌دهند. معترضان الجزایری نه تنها کناره‌گیری بوتفلیه را کافی نمی‌دانند، بلکه اکنون خواستار برکناری عبدالقادر بن صالح، رییس‌جمهوری و نورالدین بدوی، نخست‌وزیر موقت این کشور هستند. قرار است بن‌صالح تا زمان برگزاری انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری که ۱۳ تیر برگزار می‌شود مدیریت کشور را در اختیار داشته باشد. این دو مقام تنها چند روز پیش از استعفای بوتفلیقه به دست خود رییس‌جمهوری پیشین انتخاب شدند.

در شرایط کنونی ارتش الجزایر همچنان بیشترین قدرت را در این کشور در اختیار دارد و در طول چندین دهه در سیاست‌گذاری کشور تأثیر مهمی داشته است. در هفته‌های اخیر برای رسیدگی به اتهام فساد مالی چند تن از مسوولان کشور از جمله نخست‌وزیر و وزیر پیشین دارایی و نیز چند تن از تاجران ثروتمند دستور تحقیق صادر شده است.

 

ارسال نظر