کوتاه ازمنطقه

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۵۷:۳۱
کد خبر: ۱۴۳۷۵۹

4میلیارد دلار ذخایر ارزی ترکیه از بین رفت

حجم ذخایر ارزی ترکیه در مارس حدود ۴میلیارد دلار کاهش یافته است. به‌گزارش آناتولی، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده، حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان مارس به ۹۶.۳ میلیارد دلار کاهش یافته که از این بین، ۷۴ میلیارد دلار به شکل ارز، ۲۰.۸ میلیارد دلار به شکل طلا و مابقی به اشکال مختلف بوده است. حجم این ذخایر در مقایسه با ۱۰۰.۱ میلیارد دلار ماه فوریه ۳.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. بدهی خالص مجموع بدهی عمومی، بخش خصوصی، بانک مرکزی و موسسات مالی است. اقتصاد ترکیه که شامل دولت، موسسات مالی و خانوارهاست تا پایان 3 ماهه نخست سال گذشته ۴۵۰میلیارد دلار بدهی خالص ایجاد کرده بود.

ورود سفیر جدید امریکا به عربستان

پس از گذشت دو سال، سفیر جدید امریکا در عربستان وارد ریاض شد. به‌گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در عربستان اعلام کرده جان ابی زید سفیر واشنگتن در عربستان پس از گذشت دو سال وارد ریاض شد. او از زمان سر کار آمدن ترامپ تاکنون اولین سفیر این کشور در عربستان به شمار می‌رود و پس از دو سال جای خالی این منصب به عنوان سفیر واشنگتن در عربستان سعودی انتخاب شده است. ابی‌زید ژنرال بازنشسته و رییس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) است.

امضای سند همکاری استراتژیک عراق و فرانسه

منابع مطلع از امضای سند همکاری استراتژیک در زمینه‌های مختلف میان عراق و فرانسه خبر دادند. به‌گزارش ایسنا، وزارت خارجه عراق اعلام کرده محمد علی الحکیم وزیر خارجه این کشور و ژان ایو لودریان همتای فرانسوی‌اش سند همکاری استراتژیک در زمینه‌های مختلف را امضا کردند. هدف از توافق مذکور اجرای محورهای اصلی همکاری دوجانبه در زمینه سیاسی، تحکیم روند مبادلات دیپلماتیک و گسترش همکاری‌های نهادی در زمینه‌های دولتی، همکاری نظامی و امنیتی اعلام شده است.

فرار۵۰ هزار نفر از درگیری طالبان و داعش

در حالی که در کابل نشست لویه‌جرگه مشورتی برای صلح در جریان است، سازمان ملل می‌گوید ۵۰ هزار نفر در شرق افغانستان برای حفظ جان خود از درگیری‌های نظامی پا به فرار گذاشته‌اند. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفته در چند روز اخیر حدود ۵۰هزار نفر از اهالی ننگرهار از ترس درگیری‌های طالبان و داعش پا به فرار گذاشته‌اند. این درگیری زمانی آغاز شد که داعش 6 روستا را در ننگرهار به تصرف خود درآورد.

 

 

ارسال نظر