کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۱:۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۶۷۴

توقف اطلاع‌رسانی امریکا درباره جنگ افغانستان

در بحبوحه بن‌بست جنگ افغانستان، ارتش امریکا انتشار اطلاعات درباره میزان پیشرفت در این نبرد طولانی مدت را متوقف کرده و گفته که این مساله ارزش کمی در مبارزه با شبه‌نظامی‌گری طالبان دارد. به‌‌گزارش آسوشیتدپرس، این حرکت متناسب با روند انتشار اطلاعات کمتر درباره جنگ در سال‌های اخیر و اغلب با فشارهای دولت کابل صورت گرفته و کابل، ارتش امریکا را از افشای تعداد افغان‌های کشته شده در نبرد و همچنین ضعف در داخل ارتش افغانستان بازداشته است. آخرین باری که این فرماندهی اطلاعات را منتشر کرد ژانویه ۲۰۱۹ بود که نشان می‌داد کنترل دولت افغانستان در حال کاهش یا بدون تغییر است.

انگلیس به زندانبانان بحرینی آموزش می‌دهد

هیاتی از مسوولان زندان‌های بحرین با حضور در بریتانیا، آموزش‌های زندانبانی و انواع شکنجه دیده‌اند. به‌گزارش اخبار الخلیج، حدود 4 هزار بحرینی از جمله 900 کودک در زندان‌های آل‌خلیفه محبوس هستند. بحرین رتبه نخست شمار زندانیان را در میان کشورهای عربی دارد. بحرین از 14 فوریه2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.

توافق‌های جدید همکاری اربیل‌ ـ‌ بغداد

وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد با دولت اقلیم کردستان عراق در مورد مکانیزم مشترکی برای کنترل دروازه‌های مرزی، سرمایه‌گذاری، مشترک‌سازی قانون واردات و گمرک به توافق رسیدند. به‌گزارش ایرنا، وزارتخانه‌های برنامه‌ریزی اقلیم کردستان عراق و دولت اقلیم کردستان عراق نیز در مدت 60 روز موظف شدند مکانیزم مناقصه‌کاران را در اقلیم و اربیل یکسان کنند. به‌گفته وزیردارایی عراق همچنین قانون سرمایه‌گذاری وزارت صنایع عراق در دو بخش خصوصی و خصوصی- نیمه دولتی در طی نشست مشترک وزارت صنایع عراق و اقلیم بررسی و توسط اقلیم اجرایی خواهد شد.

کشته شدن 3نظامی پاکستان در مرز افغانستان

ارتش پاکستان اعلام کرده سه تن از نظامیان این کشور چهارشنبه در پی حمله تروریست‌ها از خاک افغانستان در منطقه وزیرستان شمالی کشته شدند. به‌گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، عناصر تروریستی که تعداد آنان60 تا 70 نفر بوده از خاک افغانستان مواضع نیروهای پاکستانی را در منطقه مرزی الوارا واقع در وزیرستان شمالی را هدف قرار دادند. تروریست‌ها با نیروهای پاکستانی که مشغول اجرای طرح حصارکشی در مرز بودند درگیری شدند و در پی تبادل آتش میان دو طرف سه نظامی پاکستان کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 

ارسال نظر