تهدید دوترته به اعلام جنگ به کانادا بر سر زباله

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۱:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۵۹۱

گروه جهان| رودریگو دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین، تهدید کرده است در صورتی که کانادا طی یک هفته آینده ده‌ها تن زباله متعلق به این کشور را پس نگیرد آنها را در سواحل کانادا رها خواهد کرد. رویترز گزارش داده که رییس‌جمهوری جنجالی فیلیپین که همواره اظهارات غیردیپلماتیکش مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد گفته در صورتی که این زباله‌ها طی یک هفته از مانیل جمع‌آوری نشوند، به کانادا اعلام جنگ خواهد کرد.

زباله‌های مورد اشاره رودریگو دوترته در سال‌های گذشته از کانادا به فیلیپین فرستاده شده بودند. سالوادور پانلو سخنگوی رییس‌جمهوری فیلیپین در مورد تهدید اخیر دوترته خطاب به مقامات کانادا گفته است: «در صورتی که زباله‌ها را پس نگیرید آنها را به سواحل‌شان پس خواهیم فرستاد. همان‌طور که رییس‎‎جمهوری گفته‌اند آنها را در سواحل‌شان رها خواهیم کرد؛ این یک تهدید واقعی است. او [رودریگو دوترته] عصبانی است.»

سخنگوی دوترته با این حال تاکید کرده که اظهارنظر رییس‌جمهوری فیلیپین در مورد ریختن زباله‌ها در سواحل کانادا و اعلام جنگ به این کشور در معنای واقعی خود به کار نرفته و برای تاکید بر اهمیت موضوع بیان شده است. کانادا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۰۰ کانتینر حاوی زباله‌های پلاستیکی، روزنامه و پوشک استفاده شده را به فیلیپین منتقل کرده است. مقامات کانادا اعلام کرده‌اند که این زباله‌ها به اشتباه از سوی شرکت خصوصی مسوول جابه‌جایی آنها، پلاستیک‌های قابل بازیافت اعلام شده بود.

 

ارسال نظر