معاون دادستان کل ایالات متحده استعفا کرد

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۱:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۳۵۸۹

گروه جهان| راد روزنستین معاون دادستان کل امریکا، کسی که رابرت مولر را به عنوان بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات امریکا تعیین کرده بود، استعفای خود را به دونالد ترامپ تقدیم کرده است. روزنستین قرار است ۱۱ ماه مه از سمت خود کناره‌گیری کند. به‌گزارش رویترز، انتظار می‌رفت روزنستین دو ماه پیش پس از انتصاب ویلیام بار به عنوان وزیر جدید دادگستری از سمت خود کناره‌گیری کند، اما در این سمت باقی ماند تا ۲۲ ماه تحقیقات مولر به پایان برسد. رابرت مولر در تحقیقات خود شواهدی در خصوص تبانی و همکاری دونالد ترامپ و اعضای کارزار انتخاباتی او با روسیه پیدا نکرد. در گزارش نهایی مولر تصریح شده بود که شواهد کافی برای ایراد اتهام علیه رییس‌جمهوری وجود ندارد اما در عین حال نمی‌توان تمام اتهامات علیه او را رد کرد.

روزنستین در نامه استعفای خود نوشته: «قانون را بدون ترس و امتیاز دادن (به کسی) اجرا کردیم، زیرا شواهد و مدارک معتبر جناحی و حزبی نیستند و نظر سنجی‌ها (و افکار عمومی) حقیقت را تعیین نمی‌کنند. ما به حاشیه‌ها توجه نکرده و روی مسائل اصلی متمرکز شدیم.»

هرچند راد روزنستین یک جمهوری‌خواه است اما از سوی ترامپ و طرفدارانش به دلیل انتصاب مولر برای تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ مورد انتقاد قرار گرفت. گرچه در خلاصه‌ای که از گزارش مولر منتشر شده هیچ اتهامی متوجه ترامپ نیست، اما منابع آگاه گفته‌اند که انتشار کامل این گزارش به نفع ترامپ نخواهد بود.

 

ارسال نظر