کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۰:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۹۰۸

اتصال بانک ترکیه‌ای به نظام پراخت ملی روسیه

«ایز بانکسی» غول بانکداری ترکیه اتصال به شبکه خدمات پرداخت میرکارت‌های روسی را شروع کرده است. به‌گزارش راشاتودی، مدیرعامل نظام پرداخت ملی روسیه، گفته ایز بانکسی (Is Bankasi) بزرگ‌ترین چرخه بانکداری در ترکیه در کنار

۱۰ هزار خُرده فروش آنلاین در این کشور‌پذیرش میر کارت‌های روسی را شروع کرده است. میرکارت‌ها در حال حاضر در ارمنستان، قرقیزستان، بلاروس و قزاقستان مورد پذیرش هستند.

 هند پاکستان را به حمله هسته‌ای تهدید کرد

نخست‌وزیر هند تهدید کرد که از مادر بمب‌های هسته‌ای که در اختیار دارد علیه پاکستان استفاده خواهد کرد. به‌گزارش اسپوتنیک، نارندرا مودی تلاش می‌کند تا برای بار دوم در انتخابات به پیروزی برسد. روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی در کشمیر تحت کنترل دهلی‌نو که به کشته شدن بیش از 40 هندی انجامید متشنج شده است.

حمله به پاسگاه پلیس در شمال عربستان

منابع سعودی از ناکامی حمله‌ای به پاسگاه پلیس الزلفی واقع در شمال عربستان خبر دادند. به‌گزارش روسیاالیوم، دستگاه امنیتی عربستان حمله به پاسگاه پلیس الزلفی در 250کیلومتری شمال ریاض را ناکام گذاشت بطوری که چهار تن از عوامل حمله کشته شدند.

خشم آنکارا از دیدار کردهای سوریه با ماکرون

ترکیه دیدار هیات نمایندگی کردهای سوریه با رییس‌جمهوری فرانسه را محکوم کرد. به‌گزارش یورونیوز، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفته: «پذیرایی امانوئل ماکرون از هیات به اصطلاح نیروهای دموکراتیک سوریه را محکوم می‌کنیم.» نمایندگان «نیروهای دموکراتیک سوریه» که یک ائتلاف کرد و عرب ضد داعش در سوریه است و ترکیه آنها را تروریست می‌داند جمعه در پاریس با رییس‌جمهوری فرانسه دیدار کردند.

ده‌ها کشته در حمله به وزارت مخابرات افغانستان

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده در حمله مهاجمان به وزارت مخابرات دست‌کم ۱۰ نفر از جمله ۷غیرنظامی و ۳ نظامی کشته شدند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، چهار مهاجم انتحاری نیز پس از بیش از پنج ساعت درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند. درگیری شنبه با انفجار در نزدیکی وزارت مخابرات آغاز شد و سپس مهاجمان وارد محوطه شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

 

ارسال نظر