توفان گزارش «رابرت مولر» در واشنگتن

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۰:۲۴:۴۹
کد خبر: ۱۴۲۹۰۷

گروه جهان| انتشار گزارش رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، گرچه تبانی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها را آشکارا تایید نکرده اما فشارها را بر رییس‌جمهوری امریکا و کاخ‌سفید تشدید کرده است. در تازه‌ترین واکنش دونالد ترامپ که انتشار این گزارش را یک پیروزی برای خود خوانده بود، مدعی شده گزارش مولر توسط افراد متتفر از او و به کثیف‌ترین شکل ممکن نوشته شده است.

به‌گزارش هیل، دونالد ترامپ گفته باوجود اینکه گزارش مولر توسط دموکرات‌های عصبانی نوشته شده اما مشخص کرد که تبانی انجام نشده و قانونی نقض نشده است. باتوجه به آخرین نظرسنجی انجام‌شده در امریکا، پس از انتشار گزارش رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده، محبوبیت ترامپ نزد مردم این کشور به پایین‌ترین میزان در ۲۰۱۹ رسیده است.

الیزابت وارن سناتور حزب دموکرات امریکا، با استناد به نتایج گزارش تحقیق رابرت مولر دادستان ویژه، خواستار برکناری ترامپ توسط مجلس نمایندگان امریکا شده است. الیزابت وارن در پیامی توییتری نوشته: «وخامت خطاهای ترامپ که در گزارش تحقیق دادستان ویژه امریکا مشاهده شده، به حدی است که نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه باید با کنار گذاشتن ملاحظات و اختلافات سیاسی خود به مسوولیت نمایندگی‌شان بر اساس قانون اساسی عمل کنند.» به‌گفته وارن، این مسوولیت به این معنا است که مجلس نمایندگان امریکا باید روند برکناری رییس‌جمهوری امریکا را آغاز کند.

اگر چه گزارش دادستان ویژه امریکا، رییس‌جمهوری این کشور را از اتهام تبانی با روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال ۲٠١۶ تبرئه کرده، اما، شواهد بسیاری درباره تلاش‌های دونالد ترامپ برای جلوگیری از انجام این تحقیق ارایه نموده است. الیزابت وارن گفته است که نادیده گرفتن این تلاش‌ها به منزله وارد آوردن ضربه سنگینی به کشور امریکا است.

در اقدامی جداگانه، میت رامنی یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲٠١۶ امریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن استناد به گزارش تحقیق رابرت مولر، اقدامات رییس‌جمهوری امریکا و اطرافیان او را برای جلوگیری از انجام تحقیق دادستان ویژه امریکا تهوع‌آور خوانده است.

 

ارسال نظر