کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۳۱:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۵۵۳

خروج سرمایه عربستانی‌ها از ترکیه

یک روزنامه عربستانی نوشته، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران عربستانی و اعراب خلیج‌فارس سرمایه‌های غیرنقدی خود را از استانبول بیرون کشیدند که دلیلش سیاست‌های رییس‌جمهوری ترکیه نسبت به ریاض بوده است. روزنامه سبق چاپ عربستان نوشته، درپی رفتارهای غیرمحترمانه رجب طیب اردوغان و سیاست‌هایش درباره ریاض، تعداد زیادی از عربستانی‌ها و شهروندان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نیز وکلای آنها املاک و مستغلات خود در استانبول را فروختند. ترکیه و عربستان سعودی روابط پر فراز و نشیبی دارند؛ آنکارا از جمله در بحران تنش قطر و عربستان از حامیان اصلی دوحه به‌شمار می‌رود.

هشدار سیل در عمان

وزارت آموزش و پرورش عمان اعلام کرده به‌دلیل احتمال وقوع سیل ناشی از باران‌های فصلی در استان‌های شمالی کشور از جمله مسقط، مدارس و دانشگاه‌های عمان یک‌شنبه تعطیل شدند. به‌گزارش منابع خبری عمانی، سازمان ملی هواپیمایی عمان هم هشدار داد یک‌شنبه و دوشنبه به علت وقوع بارش‌های شدید شرکت‌های هواپیمایی باید جانب احتیاط را در نظر بگیرند. در روزهای گذشته مناطق شمالی عمان شاهد باران‌های شدید و وقوع سیلاب بود.

انهدام 18مخفیگاه داعش در غرب عراق

18 مخفیگاه و لانه‌ زیرزمینی عناصر داعش در استان الانبار عراق کشف و منهدم شد. به‌گزارش ایرنا، عملیات در منطقه‌ای در شمال جاده بین‌المللی و با مشارکت هوانیروز عراق انجام شده است. در این عملیات همچنین شش دستگاه انواع خودرو و دو بسته انفجاری کشف و ضبط شد. از سوی دیگر ستاد عملیات استان صلاح‌الدین با همکاری حشد شعبی نیز عملیات پاکسازی در جزیره تکریت را آغاز کردند. در این عملیات چند تن از افراد تحت تعقیب به اتهامات تروریستی بازداشت شدند.

تفاهم‌نامه ارزی کره‌جنوبی و امارات

بانک مرکزی کره‌جنوبی اعلام کرد به منظور مبادلات کالا با بانک مرکزی امارات پیمان دو‌جانبه پولی امضا کرده است. به‌گزارش العربیه، ارزش این پیمان پولی در وهله نخست 5.4میلیارد دلار است که تا آوریل 2022 به اجرا در خواهد آمد. کره‌جنوبی اعلام کرده مذاکراتی در گذشته در این‌باره با اماراتی‌ها انجام داده بودند و تفاهم‌نامه‌ای امضا شده بود اما اجرای آن به‌دلیل اختلافات در مسائل قانونی به تعویق افتاده بود. کره‌جنوبی، موافقت‌نامه‌های ارز مبادله‌ای را با بیش از 132.8 میلیارد دلار در بیش از هفت کشور، از جمله چین، کانادا و سوییس دارد.

 

ارسال نظر