پیشتازی شکننده ائتلاف «مودی» در انتخابات پارلمانی

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۱:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۲۸۳

گروه جهان|شواهد حاکی از آن است که ائتلاف وابسته به نخست‌وزیر هند اکثریت ضعیف پارلمانی در انتخابات پیش‌رو را از آن خود خواهد کرد. انتخابات سراسری در کشور هند که آن را بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین انتخابات جهان می‌دانند از پنج‌شنبه (امروز) آغاز شده و قرار است در هفت مرحله به اجرا در بیاید.

به‌گزارش رویترز، نتیجه یک نظرسنجی گویای آن است که ائتلاف وابسته به «بهاراتیا جاناتا» حزب متبوع نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور، با تمرکز بر دغدغه‌های امنیتی که راه را برای شکایت از معضل بیکاری و نابسامانی قیمت محصولات کشاورزی می‌بندد، موفق به کسب اکثریت ضعیف پارلمانی خواهد شد. انتظار می‌رود که ائتلاف وابسته به بهاراتیا جاناتا ۲۷۳ کرسی از مجموع ۵۴۳ کرسی پارلمانی را از آن خود کند که یک کرسی بیش از حدنصاب اعلامی برای تشکیل دولت است. البته، در انتخابات گذشته، این ائتلاف موفق به کسب ۳۳۰ کرسی شد که بزرگ‌ترین دستاورد آن در ۳ دهه گذشته تلقی می‌شد.

بسیاری بر این باورند که سرمایه‌گذاری مودی بر تنش‌های اخیر میان هند و پاکستان تأثیر بسزایی در افزایش محبوبیت وی داشته است. تنش‌ها میان دو قدرت هسته‌ای آسیا از اواخر ماه میلادی فوریه با وقوع انفجار انتحاری در کشمیر تحت کنترل هند بالا گرفت. دو کشور به‌دنبال این حادثه چندین بار حریم هوایی یکدیگر را در امتداد خط مرزی شکستند حال آنکه در این میان، اسارت و در نهایت آزادی یک خلبان هندی تا حدی به کاهش تنش‌ها کمک کرد.

 

ارسال نظر