کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۵:۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۴۱۷۸۹

هند و پاکستان یکدیگر را تهدید کرده‌ بودند

هند و پاکستان در درگیری اخیر که ۲۷ فوریه اتفاق افتاد، یکدیگر را به پرتاب موشک تهدید کرده‌ بودند. پنج منبع خبری مطلع علاوه بر اعلام این موضوع به رویترز گفته‌اند که مشاجره میان هند و پاکستان در ماه گذشته از کنترل خارج شده بود. تنش نظامی اخیر میان هند و پاکستان از زمان حمله انتحاری گروه جیش محمد به نظامیان هندی در ایالت کشمیر آغاز شد. در آن حمله که دستکم۴۰ هندی کشته شدند. دو طرف ۲۷ فوریه نیز ادعا کردند که جنگنده‌های یکدیگر را سرنگون کرده‌اند. گفته شده، منابع دولتی در دهلی و اسلام‌آباد و واشنگتن، هند تهدید کرده بود که دستکم ۶ موشک به پاکستان رها خواهد کرد. در همین حال اسلام‌آباد هم اعلام کرده بود که با موشک‌های خود سه برابر به هند پاسخ خواهد داد.

نشست سازمان همکاری اسلامی در ترکیه

وزیر خارجه پاکستان از برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی (OIC) با هدف بررسی حادثه تروریستی در نیوزیلند در دوم فروردین به میزبانی ترکیه در استانبول خبر داده است. به‌گزارش رسانه‌های پاکستان، شاه محمود قریشی گفته هدف از این نشست متحد کردن امت اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی، اجرای راه‌حل موثر برای مقابله با اسلام‌ستیزی و بررسی تبعات خطرناک آن است. مقام‌های ارشد ترکیه برای همدردی با بازماندگان به نیوزیلند سفر کرده‌اند.

اردوغان: اروپا نمی‌تواند مذاکرات را متوقف کند

رییس‌جمهوری ترکیه در واکنش به پیشنهاد پارلمان اروپا مبنی بر تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: تصمیم پارلمان اروپا جنبه الزام‌آور ندارد. حتی اگر مذاکرات عضویت را متوقف کنید تأثیری در روند عضویت ترکیه در آن اتحادیه نخواهد داشت. به‌گزارش سون داکیکا، رجب طیب اردوغان گفته: «شما نمی‌توانید این مذاکرات را متوقف کنید.» چند روز پیش پارلمان اروپا اعلام کرد مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا باید بطور رسمی به حالت تعلیق درآید. بروکسل اردوغان را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

انفجار ریل قطار در بلوچستان پاکستان

انفجار بمب در خط ریل قطار مسافربری در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، پنج کشته و شش مجروح برجا گذاشته است. به‌گزارش ایرنا، چند دستگاه واگن قطار مسافربری جعفرآباد اکسپرس که از راولپندی عازم کویته در منطقه دیره مرادجمالی بر اثر انفجار بمب واژگون شده است. در پی این انفجار، برنامه‌های ورود و خروج قطارها به تعویق افتاده است.

 

ارسال نظر