کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۷۰۵

اعتصاب صرافان کابل پس از مرگ یک کودک

صرافان کابل پس از ربوده شدن مهسا دختر کوچک یکی از صرافان، دست از کار کشیدند و بازار اصلی تبادله ارز کابل تعطیل شد. به‌گزارش بی‎بی‎سی، معترضان به روند تامین امنیت اعضای این صنف توسط دولت معترض و از تمام صرافان افغانستان خواسته بودند شنبه دست از کار بکشند. در این اقدام اعتراضی، صرافان شهر کابل خواستار دادخواهی از قتل مهسا و سایر قربانیان خانواده صرافان شده و از دولت افغانستان نیز خواسته‌اند که ربایندگان مهسا را اعدام کنند. در سه ماه گذشته ۹صراف افغانستان توسط ربایندگان ابتدا ربوده و سپس به قتل رسیده‌اند. او گفته روند کنونی باعث ضربه به اقتصاد افغانستان شده، دولت و مردم میلیون‌ها دلار ضرر می‌کنند.

ارتش پاکستان پهپاد هندی را سرنگون کرد

پاکستان یک فروند پهپاد جاسوسی هند را رهگیری و سرنگون کرده است. به‌گزارش ایرنا، ارتش پاکستان اعلام کرده پهپاد هندی با نقض حریم هوایی پاکستان در حال پرواز تا 150متر داخل خاک این کشور بود که در منطقه چکری سرنگون شده است. حمله تروریستی در کشمیر هند و متعاقب آن اتهام دهلی علیه اسلام‌آباد، باعث شد تا مرحله جدیدی از رویارویی میان دو کشور آغاز شود و این وضعیت تا جایی پیش رفت که هند حمله هوایی به پاکستان انجام داد و اسلام‌آباد نیز در واکنش به آن دو جنگنده هند را سرنگون کرد.

ناکارآمدی توافق حزب دموکرات و اتحادیه میهنی

با وجود گذشت دو هفته از توافق دو حزب عمده کرد عراقی برای تشکیل دولت اقلیم، هنوز اختلافات دو حزب در خصوص تقسیم پست‌های حاکمیتی ادامه دارد. به‌گزارش ایرنا, اگر چه احزاب توافقات سیاسی به این منظور داشته‎اند اما درخصوص تقسیم پست‌ها نتوانسته‌اند به توافق برسند. مکانیزم تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق از چهار مرحله می‌گذرد. براین اساس ابتدا قانون ریاست اقلیم اصلاح شده, رییس جدید اقلیم در پارلمان انتخاب می‌شود و سپس با موظف کردن نامزد مورد نظر از سوی ریاست اقلیم فرایند تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق وارد فاز اجرایی می‌شود.

سفر معاون اردوغان و چاووش‌اوغلو به نیوزیلند

معاون رییس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه در پی حمله تروریستی به 2 مسجد در نیوزیلند به این کشور سفر می‌کنند. به‌گزارش آناتولی، فواد اوکتای معاون اردوغان و مولود چاووش‌اوغلو به نیوزیلند سفر خواهند کرد. گفته شده، برنتون تارانت مظنون اصلی 28 ساله پیش از حمله تروریستی دو بار به ترکیه سفر کرده است.

 

ارسال نظر