کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۱:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۱۱۲۲

جنگنده میگ-21 هند سقوط کرد

رسانه‌های پاکستان جمعه از سقوط یک فروند جنگنده میگ-21 متعلق به نیروی هوایی هند خبر دادند. به‌گزارش ایرنا، جنگنده میگ-21 هند سقوط کرده و خلبان آن توانسته با چتر خود را نجات دهد. هشتم اسفندماه امسال نیز یک روز پس از حمله هوایی هند به مناطقی در مرز کشمیر در داخل خاک پاکستان، نیروی هوایی این کشور دو فروند جنگنده هندی را به‌دلیل نقض حریم هوایی پاکستان هدف قرار داده و هر دو جنگنده را سرنگون کرد. یکی از خلبانان جنگنده ساقط شده هند در خاک پاکستان بازداشت شد و دو روز بعد به دستور عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، به مقامات این کشور تحویل داده شد.

انفجار در گردهمایی سیاستمداران در کابل

وقوع چند انفجار پیاپی در کابل، گردهمایی بزرگ گروهی از سیاستمداران افغانستان را به هم زد. دست‌کم چهار نفر در جریان این انفجارها کشته شده‌اند. به‌گزارش یورونیوز، این گردهمایی به مناسبت سالگرد کشته شدن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان تشکیل شده بود که ۱۹۹۵ به دست طالبان کشته شد. در این مراسم صدها تن از جمله شمار قابل توجهی از شیعیان هزاره و مقامات سیاسی همچون حامد کرزى رییس‌جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله رییس اج رایى دولت افغانستان و دست‌کم سه تن از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی این کشور شرکت داشتند.

مانور مشترک روسیه و ترکیه در دریای سیاه

کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه و کشتی‌های نیروی دریایی ترکیه مانور مشترک برگزار کردند. به‌گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته نیروهای دو کشور در پایگاه دریایی نوووروسیسک ناوگان دریای سیاه این مانور مشترک ترکیه-روسیه را برگزار کردند. گفته شده، نیروهای ترکیه و روسیه روی قابلیت‌های عملیاتی دوجانبه میان نیروهای دریایی دو طرف در دریای سیاه کار کردند و یک تمرین عبور از مناطقی که با خطر مین‌گذاری روبه‌رو هستند، انجام دادند.

احتمال اعدام اعضای خارجی داعش در عراق

رییس‌جمهوری عراق گفته اتباع خارجی گروه تروریستی داعش ممکن است به اعدام محکوم شوند. به‌گزارش پایگاه خبری عربی 21، برهم صالح گفته: «داعشی‌ها براساس قوانین قضایی عراق محاکمه خواهند شد و درصورتی که محکوم شوند ممکن است برای آنها حکم اعدام صادر شود.» پیشتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، گفته بود از طرف سوریه 250 داعشی به عراق تحویل داده شده است. بیشتر این اسرا عراقی هستند و در میان آنها دست‌کم 13 تبعه فرانسوی نیز بوده است.

 

ارسال نظر