نرخ تورم در اتحادیه اروپا کاهش یافته است

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۳۸۶

گروه جهان| مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده متوسط نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ژانویه در منطقه یورو و اتحادیه اروپا کاهش یافته است. به‌گزارش ایسنا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در 12ماه منتهی به ژانویه ۲۰۱۹ با ۰.۲ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه دسامبر به ۱.۴ درصد رسیده است. همچنین متوسط تورم در همین دوره در

۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا با ۰.۱درصد کاهش به ۱.۵درصد رسیده است و تا نرخ تورم در کشورهای اروپایی هنوز فاصله زیادی تا سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا داشته است. کمترین نرخ تورم ثبت شده در این مدت مربوط به یونان با ۰.۵درصد است و پس از این کشور، کرواسی و پرتغال با ۰.۶درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ تورم نیز مربوط به رومانی با ۳.۲درصد بوده است و پس از این کشور، لتونی با ۲.۹درصد و استونی و مجارستان هر دو با ۲.۸ درصد قرار دارند.

 نرخ تورم در مقایسه با ماه دسامبر در ۱۶کشور اروپایی کاهشی بوده است، در 5 کشور نرخ تورم تغییری نکرده است و در 7 کشور نیز تورم افزایشی بوده است. در بین دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نرخ تورم ایتالیا ۰.۹ درصد، اسپانیا یک درصد، فرانسه ۱.۴درصد، اتریش و آلمان ۱.۷درصد و هلند دو درصد بوده است. بیشترین کاهش ماهانه مربوط ایتالیا و اسپانیا با کاهش ۱.۷ درصدی نرخ تورم بوده است.

 

ارسال نظر