کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۳:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۱۳۷

امارات محدودیت‌های قطر را کاهش داد

امارات متحده عربی، ممنوعیت حمل کالا بین بنادر خود و قطر را که به‌دنبال بایکوت سیاسی و اقتصادی دوحه وضع کرده بود، تسهیل کرده است. به‎گزارش رویترز، امارات، عربستان، بحرین و مصر ژوئن ۲۰۱۷ به‌اتهام حمایت از تروریسم، روابط خود با قطر را قطع کردند؛ این در حالی است که قطر هم این اتهامات را رد کرده بود. ابوظبی در یک بخشنامه مبهم قوانین بندر، خلاف بخشنامه‌های قبلی، نامی از قطر و ممنوعیت‌ حمل کالا به قطر از مبدا امارات و ممنوعیت حمل کالا از مبدا قطر به امارات‌متحده، نبرده است. در این بخشنامه، همچنان ورود کشتی‌هایی که دارای پرچم قطر بوده یا تحت مالکیت شرکت‌های قطری باشند، به آب‌های اماراتی ممنوع است. کشتی‌های اماراتی هم هنوز نمی‌توانند در بنادر قطر پهلو بگیرند.

مرد شماره 2 طالبان اجازه سفر ندارد

طالبان اعلام کرده عبدالغنی برادر معاون رهبر این گروه به‌دلیل نداشتن مدارک سفر در نشست آینده قطر که قرار است 25 و 26 فوریه با نمایندگان امریکا برگزار شود، نمی‌تواند شرکت کند. طالبان گفته علاوه برآن برخی اختلافات در درون طالبان نیز وجود دارد که باعث سفر نکردن برادر به قطر شده است. ملا برادر به درخواست زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا، در اکتبر سال گذشته از زندان پاکستان رها شد، به‌تازگی از سوی طالبان به عنوان مسوول دفتر سیاسی در قطر معرفی شده است.

کشته شدن 3 نظامی ترکیه در شمال سوریه

سه نظامی ترکیه در شمال شرق استان حلب سوریه کشته شدند. به‌گزارش ایرنا، سه نظامی ترکیه و سه عضو گروه تروریستی ارتش آزاد، در جنوب‌غرب جرابلس کشته شدند. این افراد هنگام تلاش برای خنثی کردن خودرو بمبگذاری شده جان خود را از دست دادند. شهر جرابلس در 125 کیلومتری شمال شرق حلب سوریه در کنترل گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه است. ارتش ترکیه در دو سال گذشته با 2 عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه را تصرف کرده است.

بازدید محمد بن‌سلمان از دیوار چین

ولیعهد عربستان که پنج‌شنبه وارد چین شد از دیوار بزرگ چین بازدیده کرد. به‌گزارش عرب‌نیوز، محمد بن سلمان، در این سفر رسمی با مقام‌های ارشد چین از جمله شی جین‌پینگ رییس‌جمهور این کشور دیدار می‌کند. در جریان این سفر بن‌سلمان که همراه با هیاتی از مقام‌های سعودی صورت گرفته توافق‌هایی میان چین و عربستان برای بهبود همکاری‌های مالی و اقتصادی منعقد شده است.

 

ارسال نظر