افزایش بدهی دولت‌ها در 2019

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۳:۲۸:۳۷
کد خبر: ۱۴۰۱۳۶

گروه جهان|موسسه اعتبارسنجی «اس‌اند‌پی گلوبال» برآورد کرد مجموع بدهی دولت‌ها در سال جاری میلادی با ۶‌درصد افزایش به رقم ۵۰‌هزار میلیارد دلار خواهد رسید و این در حالی است که سطح بدهی‌های دولت‌های جهان در پایان سال 2018 برابر با 38هزار میلیارد دلار بوده است. بدهی دولت (که همچنین تحت عنوان بدهی عمومی یا بدهی ملی) شناخته می‌شود به نوعی از قرض گفته می‌شود که توسط دولت مرکزی گرفته شده است. در دولت‌های فدرال، «بدهی دولتی» ممکن است به بدهی‌های ایالت‌ها، شهرها یا دولت‌های محلی نیز اطلاق شود. در مقابل این واژه، واژه «کسری بودجه» قرار دارد که به مقایسه وصول‌های یک دولت در برابر مصارف سالانه آن می‌پردازد.

به گزارش رویترز، موسسه اعتبارسنجی «اس‌اند‌پی گلوبال» در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد مجموع بدهی دولت‌ها در سال جاری میلادی به رقم ۵۰هزار میلیارد دلار خواهد رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. این موسسه پیش‌بینی کرد دولت‌ها در سال جاری میلادی معادل ۷.۷۸هزار میلیارد دلار قرض خواهند کرد که ۳.۲‌درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود. همچنین در حدود ۷۰‌درصد از این استقراض‌ها، مبلغی حدود ۵.۵هزار میلیارد دلار از بدهی دولت‌ها به دلیل سر رسید بدهی بلندمدت تامین مالی مجدد خواهد شد که تقریبا ۲.۳هزار میلیارد دلار یا معادل ۲.۶‌درصد از تولید ناخالص داخلی دولت‌هاست. بر اساس این گزارش، مجموع بدهی دولت‌ها با رسیدن به ۵۰هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۶‌درصد از سال گذشته بیشتر خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در نتیجه نوسانات نرخ ارز، این بدهی بیشتر و شرایط وخیم‌تر شود. باتوجه به آمارهای منتشر شده توسط بیزینس اینسایدر، به نظر می‌رسد که نیمی از بدهی‌های دولتی در سطح جهانی به بدهی ملی ایالات متحده (برابر با 22هزار میلیارد دلار) مربوط می‌شود.

این در حالی است که سطح کلی بدهی‌ها در جهان شامل بدهی دولت‌ها، نهادها و شرکت‌های خصوصی و همچنین بدهی خانوارها با ۵۰‌درصد افزایش نسبت به یک دهه اخیر، به ۱۸۲هزار میلیارد دلار رسیده است.

 

ارسال نظر