کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۳۹:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۰۶۷

هشدار اتحادیه اروپا به افغانستان درباره پول‌شویی

وزارت خارجه افغانستان از دریافت هشدار اتحادیه اروپا مبنی بر قرار گرفتن در فهرست کشورهایی با خطر بالای پولشویی خبر داده است. بانک مرکزی افغانستان می‌گوید، قرار گرفتن در این فهرست اقتصاد این کشور را با خطرات جدی روبرو نمی‌کند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، کمیسیون اتحادیه اروپا فهرست ۲۳ کشوری که در معرض خطر بالای پولشویی هستند، منتشر کرده است. افغانستان، عراق، عربستان و برخی کشورهای آفریقایی هم در این فهرست جای دارد. پول‌شویی فرآیندی است که در آن پول حاصل از اقدامات غیرقانونی به پول یا ثروتی تبدیل شود که در ظاهر از راه‌های قانونی به دست ‌آمده است.

درخواست تشکیل دادگاه برای اسیران داعش

کردهای سوریه پیشنهاد کرده‌اند که این اسیران در دادگاهی از سوی سازمان ملل در خاک سوریه محاکمه شوند. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، کردهای سوریه پیشنهاد کرده‌اند دادگاهی از سوی سازمان ملل برای محاکمه اسیران خارجی داعش در خاک سوریه برگزار شود. در شمال سوریه تاکنون ۱۳۰۰ اسیر خارجی داعش، به غیر از اسرای عراقی این گروه، به اسارت نیروهای دموکراتیک کرد سوریه درآمده‌اند. تعدادی از اعضای خارجی داعش در حین جنگ کشته شده و برخی خود را تسلیم کرده‌اند. ترامپ از کشورهای اروپایی خواسته اتباع داعشی خود را از خاک سوریه خارج کنند.

صدها حکم بازداشت در ترکیه

دو سال و نیم پس از کودتای نافرجام در ترکیه دادستانی این کشور بار دیگر حکم بازداشت ۳۵۶ تن از مظنونان به هواداری از فتح‌الله گولن را صادر کرد. این افراد به‎طور عمده از کارکنان ارتش و پلیس ترکیه هستند. به‌گزارش آناتولی، در میان بازداشت‌شدگان بسیاری از کارکنان فعال یا سابق ارتش، نیروی هوایی، دریایی و همچنین ژاندارمری ترکیه به چشم می‌خورند. ترکیه هواداران گولن را به اعمال نفوذ گسترده در نهادهای حکومتی و دولتی و تشکیل دولت در دولت متهم می‌کند.

درخواست از پاکستان برای مجازات عاملان حمله کشمیر

سخنگوی وزارت خارجه امریکا از پاکستان خواسته عاملان حمله مرگبار در کشمیر هند را مجازات کند. به‌گزارش هندو تایمز، ترامپ این حمله را وحشتناک توصیف کرده و گفته به زودی بیانیه‌ای در این مورد صادر خواهد شد. هفته پیش در جریان انفجاری در منطقه پولوامای هند، ۴۰ تن از اعضای نیروهای ذخیره پلیس هند، که بزرگ‌ترین شاخه پلیس مسلح هند است، کشته شدند. این حمله تروریستی روابط هند و پاکستان را به‌شدت متشنج کرده است. دهلی، اسلام‌آباد را مسوول این حمله می‌داند.

 

ارسال نظر