ارتش ونزوئلا: از دولت‌های خارجی دستور نمی‌گیریم

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۳۶:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۰۶۲

گروه جهان| وزیر دفاع ونزوئلا گفته اپوزیسیون برای تشکیل دولت باید از روی «جسد‌های آن‌ها» بگذرد. ولادیمیر پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا، همچنین گفته نیروهای ارتش برای حفاظت از ونزوئلا در مقابل نقض‌های منطقه‌ای در حالت آماده‌باش هستند. به‌گزارش آناتولی، ولادیمیر پادرینو لوپز بطور مشخص به ۲۳ فوریه اشاره کرده است، تاریخی که خوآن گوایدو رییس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا گفته حامیانش در این تاریخ برای وارد کردن کاروان‌های کمک از سوی امریکا از کلمبیا به ونزوئلا تلاش می‌کنند.

وزیر دفاع ونزوئلا تاکید کرده که نیروهای ارتش از سایر دولت‌ها دستور نمی‌گیرند. اظهارات او در بحبوحه تداوم فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک از سوی امریکا برای مجبور کردن نیکلاس مادورو رییس‌جمهوری ونزوئلا جهت انتقال قدرت به گوآیدو مطرح شده است. ارتش در حالی برحمایت خود از مادورو تاکید کرده که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، در جریان یک سخنرانی در شهر میامی نیروهای ارتش ونزوئلا را دعوت کرده بود که به خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور بپیوندند زیرا در غیر این صورت همه‌چیز را از دست خواهند داد.

مناقشه بر سر ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به ونزوئلا در شرایطی ادامه دارد که مادورو تاکید دارد گفت‌وگوها برای کمک‌رسانی به ونزوئلا بخشی از استراتژی اشغال از سوی امریکاست و ونزوئلا به آنها اجازه این نمایش را نمی‌دهد. اپوزیسیون ونزوئلا اما می‌گوید که این کمک‌ها باید وارد کشور شوند چون ۳۰۰‌هزار نفر به‌شدت به غذا و دارو نیاز دارند.

 

 

ارسال نظر