کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۹۰۹

احزاب عراقی تعامل با اسراییل را خیانت خواندند

احزاب عراقی با صدور سندی هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی را خیانت به کشور دانستند. به‌گزارش المیادین، در این سند آمده است: «کسانی که به اراضی اسراییل سفر کنند یا با اسراییل تماس داشته باشند حامی اقدامات جنایتکارانه آن هستند. هرگونه تعامل با اسراییل جاسوسی و خیانت به کشور محسوب می‌شود.»

اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی در عربستان

حساب کاربری زندانیان عقیدتی در عربستان فاش کرده عبدالله الحامد، یکی از زندانیان سیاسی این کشور در اعتراض به بازداشت خود و نیز بدرفتاری مسوولان زندان‌های عربستان با تعدادی از مبلغان، شیوخ و فعالان حقوق بشر دست به اعتصاب غذا زده است. به‌گزارش الجزیره، تعدادی از شیوخ بازداشت شده در عربستان نیز به این اعتصاب غذا پیوستند.

مذاکرات مسکو و ابوظبی برای خرید جنگنده

 مذاکرات میان مسکو و ابوظبی برای مجهز کردن امارات به جنگنده‌های «سوخو35» روسیه ادامه دارد. به‌گزارش روسیاالیوم، مدیرعامل شرکت روسی ابورن اکسپورت گفته: «در زمینه هوایی سه توافقنامه را در فوریه ۲۰۱۷ امضا کردیم که رایزنی‌ها درباره این توافقات ادامه دارد.» دو کشور ۲۰۱۷ یادداشت همکاری نظامی امضا کردند.

رفت و آمد بغدادی در سوریه با لباس مبدل

منابع امنیتی در عراق فاش کردند که ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک داعش از بیم شناخته شدن توسط مردم، عمامه خود را کنار گذاشته و با لباس مبدل در خاک سوریه رفت و آمد می‌کند. به‌گزارش ایرنا، بغدادی هنوز در قید حیات هست و اکنون در اراضی سوریه به سر می‌برد. به‌گفته منبع مطلع، بغدادی با گروه‌های مسلح خود در ملا عام ظاهر نشده بلکه همراه با برخی از عناصر داعش با لباس مبدل که شناخته نشوند در میان مردم رفت و آمد دارد.

پاکستان سفیرش در هند را فراخواند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد سفیرش را از هند برای مشورت و رایزنی فراخوانده است. به‌گزارش اسپوتنیک، محمد فیصل گفته اسلام‌آباد در پی تشدید تنش‌های دو کشور بر سر حمله انتحاری اخیر به یک کاروان ارتش هند در جامو و کشمیر سفیرش را فراخونده است. پس از آنکه یک گروه تروریستی در پاکستان مسوولیت حمله مرگبار چند روز پیش به یک کاروان ارتش هند در کشمیر با حدود ۴۰ کشته در میان نظامیان هند را بر عهده گرفت، هند به‌شدت به اسلام‌آباد حمله و سیاست‌های پاکستان را محکوم کرد.

 

ارسال نظر