کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۱:۵۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۷۵۲

احتمال دیدار بن‎سلمان با نمایندگان طالبان

ولیعهد عربستان در سفر به پاکستان که یک‌شنبه (امروز) انجام می‌شود احتمالاً با نمایندگان طالبان افغانستان دیدار می‌کند. به‌گزارش ایسنا، منابع آگاه پاکستانی گفته‌اند محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان احتمالاً با نمایندگان طالبان برای پایان دادن به جنگ داخلی دیدار می‌کند. یک مقام ارشد طالبان در قطر بابا اعلام اینکه تصمیمی برای این دیدار اتخاذ نشده، گفته می‌توان این مساله را بررسی کرد. عربستان در کنار دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بخشی از مذاکرات صلح افغانستان بوده و به نظر می‌رسد که به‌دلیل ارتباط دیرینه ریاض با طالبان نفوذ بیشتری بر این گروه افراطی داشته باشد.

اردوغان: از خرید S-۴۰۰ منصرف  نمی‌شویم

رییس‌جمهور ترکیه تاکید کرده از توافق خرید سیستم S-۴۰۰ از روسیه عقب‌نشینی نمی‌کند. به‌گزارش رویترز، یک مقام امریکایی گفته قرار بود ترکیه ۱۵ فوریه بطور غیر رسمی پاسخ دهد که آیا سیستم پاتریوت از امریکا می‌خرد یا خیر. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، نیز یک روز پس از پایان ضرب‌الاجل واشنگتن به آنکارا برای خرید سیستم پاتریوت، گفت‌: «ما توافق S-۴۰۰ را با روسیه امضا کرده‌ایم و هیچ ابهامی در این باره وجود ندارد. این توافق انجام شده است.» اردوغان در شرایطی بر خرید سامانه موشکی روسی تاکید دارد که ناتو و ایالات متحده به‌شدت با این اقدام مخالفت کرده و آنکارا را به در پیش گرفتن اقدامات تنبیهی تهدید کرده‌اند.

تظاهرات عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد

هزاران تن از شهروندان عراقی در میدان التحریر در مرکز بغداد تظاهرات کردند و خواستار اصلاحات و بهبود خدمات شدند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، هزاران تن از شهروندان عراقی به منظور گرامیداشت یاد شهدا میدان التحریر که در درگیری‌های دو سال پیش در همین میدان هنگام مطالبه اصلاحات در کشور کشته شدند، تظاهرات کردند. بغداد و شماری از استان‌های عراق بعضاً شاهد تظاهرات است و تظاهرکنندگان خواستار اصلاحات و بهبود خدمات عمومی هستند.

پناهجویان عربستانی ۳ برابر شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده تعداد عربستانی‌هایی که به‌دنبال گرفتن پناهندگی در کشورهای مختلف جهان هستند، در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی سازمان عفو بین‌الملل گفته درخواست سعودی‌ها برای گرفتن پناهندگی در سال ۲۰۱۷ سه برابر شده است. ۱۸۰ سعودی در چهار سال گذشته تنها از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند، این در حالی است که این عدد در اروپا به ۷۰۰ شخص رسیده است.

 

ارسال نظر