کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۰:۴۶:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۶۷۱

لیر ترکیه ارزان‌ترین ارز جهان

لیر ترکیه ارزان‌ترین ارز جهان معرفی شده است. پزوی کلمبیا، کرون سوئد، رینگت مالزی، دلار کانادا، پزوی فیلیپین، پوند انگلیس، پزوی مکزیک، پزوی شیلی و کرون نروژ، در رده‌های دوم تا دهم ارزان‌ترین ارزهای جهان ایستاده‌اند. به‌گزارش ایسنا، سال گذشته و پس از تشدید مناسبات امریکا و ترکیه به دنبال بازداشت یک کشیش امریکایی که ترکیه وی را به جاسوسی متهم کرده بود، امریکا تحریم‌هایی علیه دو وزیر ترک اعمال کرد که به دنبال این اتفاق، لیر ترکیه ۲۸ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر ۲۰۱۸ به منفی ۱.۱ درصد کاهش یافت.

لغو صدها پرواز به‌دلیل سفر بن‌سلمان به پاکستان

ولیعهد عربستان شنبه (امروز) برای انجام سفری دو روزه وارد اسلام‌آباد شده است. این در حالی است که از چند روز پیش بی‌سابقه‌ترین تدابیر امنیتی در کشور میزبان اتخاذ شده و صدها پرواز داخلی و خارجی با هدف امن کردن فرودگاه اسلام‎آباد لغو شده است. به‌گزارش منابع خبری پاکستان، همزمان با سفر بن‌سلمان خدمات مخابرات از جمله تلفن‌های همراه و اینترنت نیز با هدف کاهش نگرانی‌های امنیتی قطع شده است. بن‌سلمان پس از پاکستان عازم مالزی خواهد شد.

خروج امریکایی‌ها از افغانستان پس از تفاهم با ناتو

سرپرست وزارت دفاع امریکا اطمینان داده که خروج سربازان امریکایی از افغانستان در هماهنگی با نیروهای ناتو انجام شود. پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا، در دیدار با اعضای ناتو اطمینان داد که امریکا سربازان خود را از افغانستان بدون هماهنگی با آنها خارج نمی‌کند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، امریکا در چرخشی آشکار در سیاست‌های خود در منطقه از تابستان امسال وارد گفت‌وگوی مستقیم با طالبان شد تا به مناقشه و بحرانی که از ۱۷ سال پیش دامنگیر افغانستان شده خاتمه دهد.

تصویب طرح توقف حمایت از عربستان در مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان امریکا طرح توقف کمک‌های امریکا به عربستان سعودی در جریان جنگ چهارساله یمن را با اکثریت چشم‌گیری تصویب کرد. در صورتی که این طرح در مجلس سنا هم به تصویب برسد، ترامپ تحت فشار قرار خواهد گرفت و دو گزینه در پیش‌روی خواهد داشت. یا با امضا کردن طرح کنگره، قطع کمک‌های امریکا به ائتلاف عربی به رهبری عربستان را صادر خواهد کرد یا با استفاده از حق وتو آن را نمی‌پذیرد و مقابل کنگره امریکا خواهد ایستاد.

 

ارسال نظر