تردید فرماندهان امریکا به اهداف نظامی کره‌شمالی

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۵۸۷

گروه جهان|  چند هفته پیش از دیدار مجدد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا، با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، فرماندهان بلندپایه نظامی امریکا در آسیا نسبت به اهداف نظامی کره‌شمالی ابراز تردید کرده‌اند.

به‌گزارش بی‎بی‎سی، فیلیپ دیویدسن فرمانده نیروهای امریکایی در منطقه اقیانوس آرام در کمیته دفاعی سنا از ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی درباره این‌که کره‌شمالی به احتمال قوی دست از تسلیحات هسته‌ای خود بر نخواهد داشت حمایت کرده است.

رابرت آبرامز فرمانده نیروهای امریکایی در کره‌جنوبی، نیز گفته اطلاعات قابل تائیدی درباره تغییر احتمالی در توانایی‌های نظامی کره‌شمالی وجود ندارد. هر دو فرمانده نظامی ارشد امریکا در عین حال گفته‌اند از زمان توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی، تنش‌ها کاهش یافته است. آنها گفته‌اند از گفت‌و‌گوها میان امریکا و کره‌شمالی حمایت می‌کنند. قرار است ترامپ و کیم ۲۷ و ۲۸ فوریه در هانوی ویتنام با یکدیگر دیدار کنند. این دو یک بار چند ماه پیش در سنگاپور دیدار کردند. دیویدسن در نشست سنای امریکا گفته کره‌شمالی از همه تسلیحات هسته‌ای یا قابلیت‌های تولیدش دست برنخواهد داشت اما به‌دنبال مذاکره برای پایان دادن به بخشی از برنامه‌ هسته‌ای خود در ازای دریافت امتیازاتی از امریکا و جامعه جهانی است. دن کوتس مدیر اطلاعات ملی امریکا (از سازمان‌های اطلاعاتی) به کنگره گفت کره‌شمالی خلاف وعده‌های خود به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه داده و به احتمال قوی از تمام تسلیحات هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت.

 

ارسال نظر