کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۱۶

4میلیون کودک در افغانستان به کمک نیاز دارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که چهار میلیون کودک در افغانستان به کمک نیاز دارند و درمیان این کودکان، ۵۰۰ هزار نفر به کمک فوری نیاز دارند. به‌گزارش بی‌بی‎سی، این نهاد از جامعه جهانی خواسته برای رسیدگی به وضعیت این کودکان، ۵۰ میلیون دلار کمک کنند. به‌گفته یونیسف، این کودکان به‌دلیل ادامه جنگ، ناامنی و خشکسالی به‌ویژه در غرب افغانستان با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

عدم همکاری عربستان با سازمان ملل در پرونده خاشقجی

اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل، در قتل جمال خاشقجی از عربستان تقاضای همکاری داشته و ظاهرا این تقاضا از سوی کنسولگری عربستان در استانبول رد شده است. به‌گزارش یورونیوز، قرار است نتیجه تحقیقات تیم او در جلسه ژوئن شورای حقوق بشر سازمان ملل بررسی شود. با این حال هنوز مشخص نیست تحقیقات این نماینده ویژه خواهد توانست قدرت‌های جهانی را برای محاکمه کردن قاتلان خاشقجی قانع کند یا خیر. کالامارد گفته: «با اطلاعاتی که از مقام‌های ترکیه‌ای به دست آورده‌ام تا حدودی ناامید شدم.»

قطر پهپادهای نظامی را از ترکیه تحویل گرفت

آنکارا شش فروند پهپاد مدل بیرقدار TB2و نیز سه ایستگاه کنترل زمینی را به دوحه تحویل داد. به‌گزارش وطن چاپ ترکیه، پهپادهای TB2 برای استفاده قطر آماده هستند و تیمی از ارتش قطر دوره آموزش استفاده از این پهپادها را به اتمام رساند. ارتش قطر اولین طرف خارجی است که از این پهپادها استفاده می‌کند، پس از قطر ارتش اوکراین استفاده‌کننده بعدی این پهپادهاست. این پهپادها بر اساس توافقنامه‌ای که در مارس سال گذشته میان نیروهای مسلح قطر و شرکت هواپیما‌سازی «بایکار» ترکیه، متخصص تولید پهپاد به امضا رسید، به دوحه تحویل داده شدند.

دیدار بارزانی با مخالفان دولت سوریه

مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، با هیاتی از مخالفان دولت سوریه به ریاست نصر حریری دیدار کرده است. بارزانی در توییتر نوشته: «خرسندم که امروز هیاتی از مخالفان سوریه را در دفترم به حضور پذیرفتم. ما درباره وضعیت سوریه و نیز یافتن راه‌های همکاری بیشتر با هم گفت‌وگو کردیم.» رییس پیشین اقلیم کردستان عراق جزییات بیشتری درباره این دیدار در اربیل منتشر نکرده است. اما پایگاه خبری کردستان۲۴ نوشته طرفین در مورد خروج نیروهای امریکایی از سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

 

ارسال نظر