کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۹۳

افزایش سرمایه‌گذاری‌ عربستان در صنعت نفت کره‌جنوبی

آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنعت نفت کره‌جنوبی دو برابر می‌کند. به‌گزارش یورونیوز، این شرکت قصد دارد مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار به سرمایه‌هایش در شرکت نفت کره‌ای هیوندای اویل‌ بانک بیفزاید. سئول یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت خام در آسیا محسوب می‌شود و شرکت آرامکو با این رقم سرمایه‌گذاری، نزدیک به ۲۰درصد از سهام شرکت پتروشیمی «هیوندای اویل‌ بانک» را صاحب خواهد شد.

درخواست غنی برای گفت‌وگوی مستقیم با طالبان

رییس‌جمهوری افغانستان از طالبان خواسته گفت‌وگوی رو در رو با دولت را آغاز کرده و از شرکت در طرح دشمنان خودداری کند. به‌گزارش ایرنا، اشرف غنی گفته: «طالبان دو انتخاب دارد یا به ملت افغانستان بپیوندد یا در راستای اهداف دشمنان افغانستان بجنگد که ادامه آن اقتدار را دولت مرکزی را می‌گیرد و از این خواسته دشمنان خارجی است.» رویترز اخیرا به نقل از منابع طالبان گزارش داده که توافق پیش‌نویس صلح تهیه شده است. این در حالی است که کابل در مذاکراتی که میان طالبان و نمایندگان امریکا در قطر جریان داشته، هیچ نقشی نداشته است.

درآمد ۱.۵میلیارد دلاری پ‌ک‌ک از قاچاق موادمخدر

وزیر کشور ترکیه گفته پ‌ک‌ک سالانه ۱.۵ میلیارد دلار از قاچاق مواد مخدر به دست می‌آورد. به‌گزارش آناتولی، سلیمان سویلو گفته این گروه سازمانی دخیل در قاچاق انسان و مواد مخدر است؛ حتی امریکا این واقعیت را در گزارش‌های رسمی خود اعتراف کرده است. سویلو گفته: «ترکیه 2017 به تنهایی ۱۵ تن و در ۲۰۱۸میلادی ۱۷.۹تن مواد مخدر را توقیف کرده است. ترکیه بیش از ۳۰ سال است که در مبارزه با پ‌ک‌ک به سر می‌برد. آنکارا این گروه را مسوول مرگ نزدیک به ۴۰ هزار نفر می‌داند.

تایید حبس ابد یکی از رهبران مخالف شیعه در بحرین

دیوان عالی بحرین دوشنبه با رد درخواست تجدید نظر مجازات شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان شیعه و دو تن از همکارانش حکم زندان ابد صادر شده ضد این افراد را تایید کرده است. به‌گزارش ایرنا، شیخ علی سلمان که رهبری جنبش الوفاق را بر عهده دارد چهارم نوامبر سال گذشته به اتهام همدستی با قطر برای برهم زدن نظم قانونی اساسی به همراه دو تن از همکاران خود به نام‌های شیخ حسن سلطان و علی‌الاسود که از نمایندگان سابق پارلمان نیز به حساب می‌آمدند به مجازات حبس ابد محکوم شد. بسیاری از نهادهای غیردولتی و حقوق بشری بحرین در اعتراض به این حکم آن را نتیجه محاکمه سیاسی توصیف کردند.

 

ارسال نظر