درخواست سوچی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به میانمار

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۹۱

گروه جهان| آنگ سان سوچی رهبر دوفاکتو میانمار، از سرمایه‌گذاران جهانی خواسته در کشورش سرمایه‌گذاری کنند؛ درخواستی که به منظور کم کردن تأثیر منفی بحران مربوط به اقلیت روهینگیا و برطرف کردن سرعت کند اصلاحات اقتصادی در میانمار مطرح می‌شود.

به‌گزارش رویترز، سوچی با اشاره به پتانسیل اقتصادی میانمار و جذابیت کشورش به لحاظ مکان جغرافیایی، خواهان توسعه بازارهای داخلی با استفاده از نسل جوان شده است. او به برخی اصلاحات دولت از ۲۰۱۶ تاکنون اشاره کرده و گفته: «در اینجا می‌ایستم تا بر تعهدمان برای ادامه اصلاحاتمان و ایجاد یک محیط حمایتی از سرمایه‌گذار تاکید کنم.» آنگ سان سوچی در مراسم گشایش نخستین کنفرانس رسمی سرمایه‌گذاری به میزبانی میانمار، خطاب به جمعی از چهره‌های تجاری، دیپلمات‌ها و خبرنگاران گفته: «لطفاً به میانمار بیایید و وارد این فضای سرشاز از فرصت‌ها شده و شاهد پویایی اقتصادی جدید ما باشید.»

برخی ناظران بر این باورند گرچه جزییات کمی درباره‌ اصلاحات دولت سوچی منتشر شده، برگزاری این کنفرانس خود می‌تواند نشان‌دهنده تغییر رویکرد دولت در قبال جامعه تجاری باشد. تا به حال سرمایه‌گذاران از این مساله شکایت کرده‌اند که دولت میانمار تمرکز بیش از حد در پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه در میانمار داشته و اصلاحات اقتصادی و نیازهای آنها را فراموش کرده است. همچنین فعالان تجاری نگران هستند که برخی از تحریم‌های غرب علیه میانمار که اقتصاد را محدود می‌کردند بار دیگر بازگردند.

 

 

ارسال نظر