خسارت سالانه 17‌میلیارد پوندی برگزیت به اقتصاد بریتانیا

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۶۱۲

گروه جهان|تحقیقات نشان می‌دهد که اقدام بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا سالانه 17‌میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت زده است؛ لندن می‌توانست با این مبلغ علاوه بر پرداخت هزینه عضویت در اتحادیه اروپا، دستمزد ده‌ها هزار کارمند بخش خدمات عمومی را نیز پرداخت کند. این در حالی است که کلیات طرح جدید ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا قرار است سه‌شنبه در مجلس عوام به رای گذاشته شود.

به‌گزارش مرکز اصلاحات اروپا، رشد اقتصادی بریتانیا به ‌دلیل رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا برابر با 2.3‌درصد افت کرده که معادل همان اعداد و ارقامی است که طرفداران برگزیت 3سال پیش در کارزارهای تبلیغاتی خود وعده دادند با خروج از اتحادیه اروپا آن را ذخیره و صرف مخارج داخلی خواهند کرد. روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پی رای مخالف نمایندگان مجلس عوام به طرح پیشنهادی ترزا می ‌دچار بن‌بست شده است. قانون‌گذاران بریتانیایی از یک‌‌سو با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف هستند و از سوی دیگر، بخش‌هایی از سند پیشنهادی ترزا می‌ را برنمی‌تابند.

در همین حال، اتاق بازرگانی بریتانیا هم هشدار داده که موجی عظیمی از شرکت‌های خارجی خود را برای ترک این کشور در صورت جدایی بدون توافق آماده می‌کنند. هفته گذشته شرکت هواپیماسازی ایرباس در اظهاراتی تند به سیاستمداران بریتانیایی هشدار داد در صورت تحقق برگزیت بدون توافق، کارخانه‌های خود را از این کشور خارج می‌کند.

 

ارسال نظر