کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۵۳۵

ریاض در فهرست حامیان تروریسم اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا عربستان سعودی را در فهرست کشورهای کم‌کار در مبارزه با تأمین مالی تروریسم قرار داد. به‌گزارش رویترز، اتحادیه اروپا کوتاهی عربستان در مبارزه با آنچه تأمین مالی تروریسم و پولشویی خوانده شده، محرز دانسته و از نمایندگان کمیسیون اروپا خواستار اقدام مقتضی در این زمینه شد. این نخستین بار نیست که عربستان سعودی به تامین مالی‌ گروه های افراطی و تروریسم متهم می‌شود. ریاض همواره به گروه‌های افراطی کمک مالی داده است.

گمانه‌زنی درباره ورود ملابرادر به مذاکرات صلح

مذاکرات صلحی که میان طالبان و امریکا در چند روز گذشته در قطر جریان داشت؛ با اخبار ضد و نقیض همراه شد و در این میان گفته شده که حضور ملا عبدالغنی برادر به عنوان عضو جدید تیم طالبان در مذاکره، امیدها برای رسیدن به توافق صلح در افغانستان را بیشتر کرده است. به‌گزارش ایرنا، عبدالغنی برادرمرد شماره دو  طالبان است و در اذهان عمومی افغانستان این گونه جا افتاده که وقتی نشانه‌های تصمیم برای نزدیک شدن به دولت افغانستان به منظور مذاکره صلح در وی دیده شد، با اشاره امریکا و به دست نیروهای امنیتی پاکستان در 2010 در کراچی دستگیر شد. او حدود سه ماه پیش وقتی که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان نخستین سفر کاریش را به پاکستان بعد از ابلاغ این ماموریت جدید در شهریور ماه امسال انجام داد؛ توسط پاکستان آزاد شد.

دستگیری 41 مهاجر غیرقانونی در وان ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه در استان وان 41 مهاجر غیرقانونی را دستگیر کردند. به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، اداره امنیت استان وان ترکیه اعلام کرده نیروهای امنیتی یک دستگاه مینی‌بوس حامل 41 مهاجر غیرقانونی را در نزدیکی شهرستان گورپینار متوقف کردند. آنها اتباع افغانستان، پاکستان و سنگال بودند و پس از انجام روند اداری به اداره مهاجرت وان منتقل شدند. راننده این مینی‌بوس نیز به اتهام قاچاق انسان بازداشت شد.

تولید و آزمایش موشک بالستیک در عربستان

آسوشیتدپرس در گزارشی از آزمایش و احتمالا تولید موشک بالستیک یا قاره‌پیما در یک پایگاه نظامی در خاک عربستان سعودی خبر داده است. این خبرگزاری گزارش خود را بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نظر عده‌ای از کارشناسان امریکایی درباره این تصاویر نوشته است. تصاویر ماهواره‌ای که ابتدا توسط واشنگتن‌پست افشا شد متعلق به پایگاهی نظامی در نزدیکی شهر الدوادمی است که در ۲۳۰ کیلومتری غرب ریاض قرار دارد.

 

 

ارسال نظر