کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۴۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۴۵۱

غنی معاون دوم عبدالله را برکنار کرد

محمد محقق معاون دوم عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت افغانستان، به فرمان اشرف غنی رییس‌جمهوری این کشور برکنار شده است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله در واکنش به این اقدام گفته رییس‌جمهور حق برکناری معاونش را ندارد. هرچند در فرمان غنی، دلیل برکناری محقق درج نشده، اما ظاهراً دلیل برکناری او، مشارکت در ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات بوده است.

قطر از آلمان سامانه موشکی دریایی می‌گیرد

آلمان با تجهیز قطر به چهار سامانه موشکی دریایی موافقت کرده است. به‌گزارش رویترز، وزیر اقتصاد آلمان با با وجود اعلام خبر ارزش قرارداد کشورش با قطر را مشخص نکرده است. آلمان این موشک‌ها را از طریق ایتالیا برای قطر صادر می‌کند و بقیه سامانه‌ها نیز از طریق امریکا صادر می‌شوند.

حمله ائتلاف تحت امر امریکا به شرق فرات

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری امریکا مسجدی را در شرق فرات سوریه به بهانه حمله به نیروهای داعش هدف حمله قرار داد. به‌گزارش پایگاه خبری الفجر، ائتلاف ضد داعش تحت حمایت امریکا، مسجدی را در شرق فرات هدف قرار داد که این حمله برای از بین بردن مقر یک سرکرده داعشی بود. در همین حال مقام‌های سوریه اعلام کردند که به امریکا و هم‌پیمانانش اجازه انجام عملیات نظامی در اراضی سوریه را نمی‌دهند و ائتلاف ضد داعش در حملاتشان غیرنظامیان سوری را هدف قرار داده‌اند.

تحقیق گزارشگر سازمان ملل درباره مرگ خاشقجی

گزارشگر ویژه سازمان ملل از تحقیق مستقل درباره مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، خبر داده است. به‌گزارش رویترز، آنیس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه و بدون حکم قضایی، گفته برای تحقیق درباره این پرونده هفته آینده به ترکیه سفر می‌کند. قرار است سه کارشناس دیگر سازمان ملل نیز در سفر به ترکیه همراه آنیس کالامار باشند.

دعوت رسمی ملک سلمان از نخست‌وزیر عراق

پادشاه عربستان از نخست‌وزیر عراق برای سفر به این کشور دعوت کرده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، عادل عبدالمهدی پنجشنبه سلسله دیدارهای جداگانه‌ای با شماری از سفرای حاضر در بغداد داشت و با آنها به بررسی گسترش روابط دوجانبه و پرونده‌های مهم و مشترک پرداخت.

 

ارسال نظر