کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۲۸۳

دیدار دوباره نمایندگان طالبان با نماینده امریکا

با وجود آنکه طالبان تهدید کرده بود به مذاکرات با امریکا بر سر صلح و آینده افغانستان پایان خواهد داد، نماینده ویژه ایالات متحده و نمایندگان طالبان در پایتخت قطر دیدار کردند. به‌گزارش رویترز، سخنگوی طالبان گفته مذاکرات هیات این گروه با مقام‌های امریکایی از دوشنبه آغاز شده است. یک منبع آگاه گفته گفت‌وگوهای زلمی خلیل‌زاد نماینده امریکا و اعضای دفتر سیاسی طالبان روی چگونگی و مکانیزم خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان متمرکز بوده است. خلیل‌زاد پیش‌تر از روند مذاکرات ابراز رضایت کرده بود.

رییس‌جمهوری عراق در اجلاس داووس شرکت نمی‌کند

رییس‌جمهوری عراق از شرکت در مجمع جهانی اقتصاد معروف به اجلاس بین‌المللی داووس در کشور سویس منصرف شده است. سخنگوی برهم صالح درباره علت شرکت نکردن صالح در این اجلاس گفته که به‌دلیل شرایط حساس عراق و منطقه، برهم صالح ترجیح داده به داووس نرود. این در حالی است که برخی رسانه‌ها دلیل انصراف صالح از این اجلاس را نگنجاندن نام او در فهرست سخنرانان اجلاس عنوان کرده‌اند. گفته شده، فواد حسین وزیر دارایی  و محمدعلی حکیم، وزیر خارجه عراق در نشست داووس حضور خواهند داشت.

اعتراض هند به پاکستان  به‌دلیل بدرفتاری با دیپلمات‌ها

دولت هند اعلام کرده دیپلمات‌ها و سایر کارمندان سفارت این کشور همچنان از سوی اسلام‌آباد آزار و اذیت می‌شوند. تایمز او ایندیا نوشته، دو دیپلمات هندی هفته گذشته آزار و اذیت شده‌اند. این در حالی است که دهلی‌نو ماه جاری یک دیپلمات پاکستانی را به‌دلیل اقدامات غیراخلاقی بازداشت کرد. پس از این اقدام، اسلام‌آباد ضمن اعتراض به بازداشت دیپلمات خود اعلام کرد که واکنش متقابلی نشان خواهد داد. دولت هند ضمن اعلام اینکه اینگونه اقدامات خلاف کنوانسیون 1961 وین درخصوص روابط دیپلماتیک است خواهان بررسی این موضوع و انجام تحقیقات کامل از سوی پاکستان و اعلام نتایج آن شد.

اعتراض گسترده به نتایج انتخابات در کابل

ورودی‌های اصلی در چهار سوی شهر کابل پایتخت افغانستان از سوی معترضان به نتایج اولیه انتخابات مجلس سه‌شنبه بسته شد. به‌گزارش ایرنا، نتایج انتخابات در کابل پس از سه ماه تاخیر در 24 دی اعلام شد که اعتراض‌های گسترده‌ای را در پی داشت. معترضان مدعی‌اند که در انتخابات حوزه کابل علاوه بر تقلب و بروز مشکلات فنی، فساد مالی و اخلاقی هم توسط کارمندان کمیسیون و نامزدان رخ داده و همه این عوامل روی نتایج و برنده شدن افراد در فهرست اولیه تاثیر گذاشته است.

 

ارسال نظر