کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۱:۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۱۱۴

غنی و عبدالله نامزد انتخابات افغانستان شدند

عبدالله عبدالله رییس اجرایی، و محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری حکومت وحدت ملی افغانستان، یک‌شنبه جداگانه به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ثبت نام کردند. به‌گزارش بی‎بی‎سی، رییس‌جمهوری فعلی افغانستان امرالله صالح را به عنوان معاون اول و سرور دانش را به عنوان معاون دوم خود معرفی کرده است. گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شرکت کرده است. عبدالله در دو دور دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نامزد بود. او در سال ۲۰۰۹ به عنوان رقیب حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین وارد کارزار انتخاباتی شد و توانست انتخابات را به دور دوم بکشاند. در انتخابات ۲۰۱۴ در مقابل محمد اشرف غنی به رقابت پرداخت که باز هم انتخابات به دور دوم رفت و در نهایت منجر به تشکیل حکومت وحدت ملی شد. انتخابات آینده ریاست‌جمهوری افغانستان قرار است ۲۹ تیر سال آینده برگزار شود.

سفر هیات اقتصادی سوریه به امارات

به‌دنبال بازگشایی سفارت امارات در دمشق، هیاتی از بازرگانان سوری یک‌شنبه وارد امارات شدند اعضای این هیات سوری به منظور کسب تجربه از سرمایه‌گذاری از شهر مصدر در ابوظبی بازدید کردند. به‌گزارش اعتماد آنلاین، سامر الدبس رییس اتاق صنعت دمشق و حومه آن سفر این هیات به امارات را مهم تلقی کرده و گفته امارات به شراکت و همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های صنعتی در سوریه تمایل دارد. سفر هیات اقتصادی سوریه به امارات به منزله نخستین فعالیت تجاری دو کشور پس از بازگشایی سفارت امارات در دمشق است. این سفارت‌خانه دسامبر گذشته پس از چندین سال تعطیلی در دمشق بازگشایی شد.

برخورد با بن‌سلمان شرط امریکا برای روابط با عربستان

سناتور امریکایی از حزب جمهوری‌خواه گفته رابطه واشنگتن با ریاض تا زمانی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برخورد نشود، بهبود نمی‌یابد. به‌گزارش یورونیوز، لیندسی گراهام در سفر به استانبول و پس از دیدار با اردوغان از تلاش‌های کنگره برای تصویب تحریم‌هایی علیه مسببان قتل جمال خاشقجی روزنامه‎نگار منتقد سعودی خبر داده است. سازمان سیا اعلام کرده محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی در کنسولگری ترکیه در استانبول نقش داشته است. عربستان اما با رد دخالت ولیعهد این کشور در قتل روزنامه‌نگار منتقد تاکنون ۲۱ فرد را در این ارتباط دستگیر کرده که محاکمه ۱۱ نفر از آنها پایان یافته است.

 

ارسال نظر