کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۴۴

تلاش عربستان برای تغییر بافت منطقه العوامیه

منطقه قدیمی العوامیه در شرق عربستان سعودی که از مراکز تولید نفت به شمار می‌رود با پمپاژ پول از سوی ریاض در حال تغییر است. به‌گزارش یورونیوز، این منطقه در ۲۰۱۷ و در پی اعتراض‌های شیعیان به دستور دولت عربستان تخریب شد. حال دولت سعودی ۶۰ میلیون دلار برای بازسازی منطقه‌ای ۱۸هکتاری در المصوره و همچنین ۲۳۰میلیون دلار برای پرداخت خسارت به کسانی که خانه‌هایشان در منطقه العوامیه تخریب شده، اختصاص داده است. ریاض همچنین بودجه بیشتری نیز برای بازسازی مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز خرید این منقطه در نظر گرفته است.

رشد مبادلات اقتصادی قطر و ترکیه

تجارت ترکیه و قطر در ۲۰۱۸ به ۲میلیارد دلار رسیده است. به‌گزارش رویترز، از زمانی‌که کشورهای عربی به رهبری عربستان، روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند، ترکیه با ارسال کمک‌های نظامی و غذا، یکی از متحدان برتر دوحه شده است. سال گذشته قطر بسته‌ای ۱۵میلیارد دلاری را، برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه، معرفی کرد.

ریاض به‌دنبال سرمایه‌گذاری در پتروشیمی روسیه

ریاض قصد دارد میلیاردها دلار در اقتصاد روسیه به‌ویژه صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کند. وزیر انرژی عربستان به الاخباریه گفته: «با رییس صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی روسیه درباره گسترش دامنه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مختلف گفت‌وگو کردیم. این سرمایه‌گذاری‌ها نه فقط صنعت گاز بلکه صنعت پتروشیمی را نیز شامل می‌شود.»

رییس دادگاه عالی پاکستان سوگند خورد

آصف سعید کهوسه بیست وششمین رییس دادگاه پاکستان که اخیرا از سوی رییس‌جمهور منصوب شده، در کاخ ریاست‌جمهوری سوگند خدمت یاد کرد. به‌گزارش ایرنا، آیین سوگند با حضور عمران خان نخست‌وزیر و جمعی از مقام‎های ارشد برگزار شد. میان ثاقب نثار رییس سابق دادگاه عالی، در دوران مسوولیتش به پرونده‌های مهمی ورود کرد از جمله رد صلاحیت و بازداشت نواز شریف نخست‌وزیر پیشین. پرویز مشرف رییس‌جمهوری پیشین هم از ترس او حاضر نشد به کشور بازگردد.

ترکیه نرخ بهره را ۲۴درصد حفظ کرد

بانک مرکزی ترکیه همانطور که انتظار می‌رفت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد و نگرانی سرمایه‌گذاران را نسبت به سیاست‌های پولی پیش رو ترکیه کاهش داد. به‌گزارش آسوشیتدپرس، حال بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را بدون تغییر ۲۴ درصد اعلام کرد.

 

ارسال نظر