کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۷۹

قطر باید به انحصار صادرات گاز روسیه پایان دهد

یک مقام امریکایی از قطر خواسته تا در زمینه صادرات گاز به اروپا، روسیه را کنار بزند و اجازه ندهد، مسکو بازار گازی این قاره را در انحصار خود داشته باشد. به‌ گزارش رویترز، دان برولیت معاون وزیر انرژی امریکا گفته: «انتظار داریم که بزرگ‌ترین صادرکننده گاز مایع در جهان (قطر) بتواند با تامین گاز اروپا انحصار تامین انرژی اروپا از سوی روسیه را بشکند.» در سال‌های اخیر روسیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده گاز اروپا (از طریق خط لوله) است.

هند و افغانستان 26 طرح توسعه‌ای اجرا می‌کنند

هند و افغانستان با امضای چندین توافقنامه، 26 طرح توسعه‌ای به ارزش 9 میلیون و 500 دلار اجرا می‌کنند. به‌گزارش «دی‌ان‌ای ایندیا»، ‌این ۲۶ پروژه توسعه‌ای، بخشی از ۵۷۷ پروژه‌ای است که قرار بود توسط هند، بین سال‌های ۲۰۰۵ الی ۲۰۲۱ در افغانستان اجرا شود. بر اساس طرح همکاری توسعه‎ای هند و افغانستان، پروژه‎های جدیدی از جمله سد شاه‌توت در نزدیکی کابل، ساخت مسکن ارزان در ننگرهار، 116پروژه توسعه اجتماعی و تعدادی دیگر از پروژه‌های زیرساختی در افغانستان آغاز شده‌اند.

حکم جلب 200 متهم دیگر کودتا در ترکیه

حکم بازداشت نزدیک به 200 شهروند ترکیه به ظن همکاری با فتح‌الله گولن، مخالف اصلی دولت آنکارا صادر شد. به‌نوشته حریت، تنها در هفته گذشته در آدانا و استانبول حکم بازداشت بیش از ۱۰۰ تن از نظامیان صادر شده است. از زمان کودتا در ترکیه تاکنون پلیس بطور منظم عملیاتی را برای دستگیری متهمان این پرونده اجرا کرده است. در چارچوب طرح پاکسازی دولت، حدود ۱۵۰ هزار نفر از نظامیان و شهروندان دیگر نیز به ظن ارتباط با این پرونده برکنار شده‌اند.

درخشش زنان افغانستانی در انتخابات کابل

بر اساس نتایج اولیه به دست آمده از انتخابات مجلس کابل، ۳۳ نامزد از ولایت کابل، بیشترین آرا را از آن خود کرده‌اند که از این تعداد

۲۴ نفر مرد و ۹ نفر دیگرشان زن هستند. نتایج مرحله نخست نشان از آن دارد که زنان در میان نامزدهای انتخاباتی سهم قابل توجهی را از آن خود کرده‌اند. کمیسیون مستقل انتخابات، پس از حدود سه ماه نتایج نخستین انتخابات مجلس نمایندگان کابل و حوزه کوچی‌ها را اعلام کرد. از حوزه کوچی‌ها هم 10 نامزد بیشترین آرا را گرفته‌اند که از این میان هفت نفرشان مرد و سه نفر دیگر زن هستند.

 

ارسال نظر