کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۰:۲۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۳۵۶

سفر وزیر خارجه امریکا به بغداد و اربیل

وزیر خارجه امریکا برای دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شد و پس از دیدارهایی در این شهر به اربیل رفت. به‌گزارش سومریه‌نیوز، مایک پمپئو چهارشنبه در بغداد با محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق، دیدار کرد. او با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، و نیروهای امریکایی حاضر در عراق نیز دیدار کرده است. پمپئو در دیدار با مقامات عراقی درباره خروج نظامیان کشورش از سوریه تضمین داده است. پمپئو پس از سفر به بغداد راهی اربیل شده است.

سازمان ملل درخواست پناهندگی دختر سعودی را پذیرفت

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در تایلند با درخواست پناهندگی رهف محمد القنون، دختر ۱۸ ساله سعودی موافقت کرده است به‌گزارش یورونیوز، رهف محمد القنون، دختر ۱۸ ساله تبعه عربستانی هنگامی که با خانواده‌اش به کویت سفر کرده بود از فرصت استفاده کرد و با تهیه بلیت تایلند قصد داشت به استرالیا بگریزد، اما پلیس تایلند او را به‌دلیل نداشتن ویزا دستگیر کرد. دولت تایلند ابتدا قصد داشت او را به کویت مسترد کند، اما با فشار سازمان‌های حقوق بشری و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از این تصمیم صرف‌نظر کرد.

دیدار قریب‌الوقوع پوتین و اردوغان در مسکو

رییس‌جمهوری ترکیه قرار است به‎زودی برای ملاقات با همتای روس خود به مسکو سفر کند. زمان دقیق این سفر اعلام نشده است. به‌گزارش رویترز، سخنگوی کرملین گفته رجب طیب اردوغان برای دیدار با ولادیمیر پوتین به مسکو می‌رود.  فروش موشک‌های اس400 روسی به ترکیه، تحولات سوریه و تقویت روابط دو کشور از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار خواهد بود.

پاکستان مدیریت مدارس گولن را به آنکارا سپرد

پاکستان پس از رای دادگاه عالی درباره تشکیلات فتح‌الله گولن، مدیریت مدارس «پاک-ترک» را از عوامل گولن سلب و به بنیاد معارف دولت ترکیه انتقال داد. به‌گزارش ایرنا، فتح‌الله گولن یکی از شخصیت‌های مخالف دولت ترکیه است که در امریکا به سر می‌برد و با وجود بارها درخواست آنکارا برای عودت او به ترکیه، واشنگتن از این اقدام اجتناب کرده است. گولن دارای مدارسی در برخی کشورهای اسلامی است که در پاکستان این مدارس با نام اختصاری پاک - ترک شناخته می‌شوند. در اسلام‌آباد مرکز پاکستان، چهار شعبه و در مجموع بیش از 20 شعبه مدارس پاک‌-ترک در سراسر پاکستان فعال هستند.

 

ارسال نظر