ترامپ: کارکنانی که بی‌حقوق کار می‌کنند دموکرات هستند

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۱۲۸

گروه جهان| در حالی‌که تعطیلی بخش‌هایی از دولت امریکا وارد سومین هفته شده دونالد ترامپ با بیان اینکه مایل به خاتمه این وضعیت ا ست، مدعی شده بیشتر کارکنان فدرال که به مرخصی اجباری رفته یا بدون حقوق کار می‌کنند، دموکرات‌ هستند.

به‌گزارش هیل، دونالد ترامپ در توئیتر نوشته: «برایم اهمیتی ندارد اکثر کارکنانی که بدون حقوق مانده‌اند دموکرات هستند. مایلم تا به محض اینکه توافقی روی امنیت مرزی قدرتمند حاصل شد این تعطیلی متوقف شود. من در کاخ‌سفید آماده کار هستم، دموکرات‌ها کجایند؟» ترامپ بار دیگر با تاکید بر لزوم تامین بودجه دیوار در مرز مکزیک، نوشته‌است «پس از گذشت دهه‌ها، وقت آن است که در نهایت و برای همیشه مشکل مرزهای جنوبی را حل کنیم. دموکرات‌ها می‌توانند مشکل تعطیلی دولت را در یک زمان خیلی کوتاه حل کنند؛ تمام آن‌چه باید انجام دهند این است که حفاظت واقعی از مرزها (در برگیرنده دیوار) را تایید کنند. چیزی که همه، به جز قاچاقچیان مواد مخدر، قاچاقچیان انسان و تبهکاران، شدیدا طالب آن هستند». ترامپ طرحی برای حفاظت از مرزهای امریکا و مکزیک در بودجه ارائه کرده است که ساخت یک دیوار ۵.۶ میلیارد دلاری را نیز در بر می‌گیرد، آن‌چه با مخالفت دموکرات‌ها روبه‌رو شده‌ و در نهایت به تعطیلی بخشی از دولت فدرال انجامیده‌است. ترامپ وضعیت امنیت مرزهای جنوبی را خطرناک توصیف کرده و می‌گوید احتمال وقوع یک فاجعه شدید وجود دارد.

رییس‌جمهوری امریکا معتقد است بدون دیوار نمی‌توان به امنیت واقعی در مرز دست یافت. از سوی دیگر دموکرات‌ها خواستار تقویت تجهیزات نظارتی در مرزها هستند و ایده ساخت دیوار را رد می‌کنند. آن‌ها طرحی برای تامین بودجه اداره‌های فدرال و بازگشایی دولت ارائه کرده‌اند که البته دربرگیرنده بودجه برای ساخت دیوار نیست. ترامپ پی‌در‌پی بر خواسته‌های خود برای ساخت دیوار مرزی تاکید کرده و هشدار داده‌است که تعطیلی بخشی از دولت می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. تازه‌ترین دور از مذاکرات میان مقام‌های کاخ سفید و اعضای کنگره یک‌شنبه انجام شد.

 

ارسال نظر