کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۵۰

ترکیه میزبان نشست افغانستان، پاکستان و طالبان

رییس‌جمهور ترکیه در دیدار با عمران‌خان نخست‎وزیر پاکستان، گفته نشست سه‌جانبه رهبران ترکیه، پاکستان و افغانستان در استانبول پس از انتخابات ۳۱ مارس برگزار می‌شود. به گزارش آناتولی، عمران‌خان که به ترکیه سفر کرده بود هم گفته پاکستان در حال حاضر به انجام مذاکرات میان طالبان و افغانستان کمک می‌کند. نخست‌وزیر پاکستان گفته: «منتظر نشست استانبول هستم و امیدوارم افغانستان، پاکستان و ترکیه بتوانند به این روند صلح کمک کنند.» عمران‌خان به دعوت رجب طیب اردوغان سفری دو روزه به ترکیه داشته است.

جفری نماینده امریکا در ائتلاف جهانی علیه داعش

جیمز جفری، دیپلمات کهنه‌کار به سمت نماینده ویژه امریکا در ائتلاف جهانی علیه داعش منصوب شده است. به گزارش رویترز، جفری نماینده کنونی امریکا در امور سوریه است که با حفظ این سمت، عهده‌دار نمایندگی کشورش در ائتلاف جهانی علیه داعش خواهد شد. وزارت خارجه امریکا اعلام کرده، جفری مسوولیت روابط وزارت خارجه امریکا با ائتلاف جهانی علیه داعش و هماهنگی‌ها جهت اجرای فرمان ترامپ برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه را برعهده دارد.

مرگ 20هزار کارگر هندی در عربستان و امارات

وزارت خارجه هند اعلام کرده 28 هزار و 523 کارگر هندی جان خود را در کشور‌های عرب حوزه خلیج‌فارس در 5 سال گذشته از دست داده‌اند که بیش از 20 هزار تن فقط در عربستان سعودی و امارات جان باخته‌اند. به‌گزارش تایمز او ایندیا، «وی‌کی سینگ» مشاور وزیر خارجه هند گفته بیشتر آمار مرگ و میر کارگران هندی در عربستان بوده است. شرکت‌های خصوصی هند با وعده زندگی بهتر و درآمد بیشتر کارگران را به کشورهای مختلف اعزام می‌کنند.

احتمال مشارکت نکردن اتحادیه میهنی در دولت محلی

تشدید اختلافات و بروز تنش‌های داخلی بین دو حزب عمده کرد عراقی اتحادیه میهنی کردستان عراق را در آستانه مشارکت نکردن در دولت اقلیم کردستان قرار داده است. این حزب در سال‌های گذشته همواره یکی از احزاب حاضر در دولت محلی بوده است. به‌گزارش ایرنا، احتمالا حزب دموکرات کردستان عراق به همراه جنبش تغییر یا چند حزب دیگر دولت اقلیم را تشکیل خواهد داد. قرار بود دولت اقلیم تا پیش از پایان 2018 تشکیل شود که نه تنها این دولت تشکیل نشد بلکه با بروز تنش‌های امنیتی بین دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان، فرایند تشکیل دولت به بن‌بست رسیده است.

 

ارسال نظر