کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۶۸۸۰

افزایش بی‌سابقه تولید گاز در جنوب عراق

وزارت نفت عراق از افزایش بی‌سابقه تولید گاز مایع در جنوب این کشور خبر داده است. به‌گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت نفت عراق گفته حجم تولید گاز بصره به‌رقم بی‌سابقه چهار هزار و 814 تن در روز رسیده است. در این خبر به میزان این افزایش نسبت به قبل اشاره نشده اما پیشتر میزان تولید گاز در بصره بیش از دو هزار تن در روز اعلام شده بود. بر اساس برآوردهای اولیه، ذخایر گازی عراق در حال حاضر به 132تریلیون فوت مکعب می‌رسد هر چند منبع70 درصد گاز این کشور، چاه‌های نفت است.

هند مایل به گفت‌وگو با پاکستان است

نخست‌وزیر هند گفته دهلی‌نو هرگونه تلاشی برای حفظ فشار روی پاکستان انجام می‌دهد اما اشتباه بزرگی است که باور کنید این کشور در آینده نزدیک رویکردهایش را اصلاح خواهد کرد. به‌گزارش ایسنا، نارندرا مودی تاکید کرده دهلی‌نو روی استراتژی‌های بسیاری، از ضربات دقیق تا اقداماتی در دیگر سطوح، کار می‌کند تا روی پاکستان برای محدود کردن تروریسم فشار وارد کند. به‌گفته مودی، گرچه هند مایل به گفت‌وگو و داشتن روابطی بسیار دوستانه با پاکستان است اما حقیقت این است که این همسایه قصد ندارد در آینده نزدیک روش‌هایش را در زمینه ارتقای تروریسم بین مرزی تغییر دهد.

رزمایش مشترک عربستان و ۵ کشور عربی

نیروی دریایی مصر، عربستان سعودی، اردن و جیبوتی، یمن و سودان رزمایش مشترک دریایی در دریای سرخ را آغاز کردند. به‌گزارش شینهوآ، این رزمایش شامل ماموریت‌های مشترک، ارتباطات زیرآب، سوخت‌رسانی به کشتی‌ها، ابزار پشتیبانی از واحدهای دریایی هنگام عبور از مناطق خطرناک است. همچنین در این رزمایش که در آب‌های سرزمینی عربستان سعودی برگزار می‌شود، فعالیت‌های دیگر از جمله تقویت مهارت‌های پرسنل ارتش در جنگ‌های دریایی انجام می‌گیرد. عربستان و متحدانش پیش‌تر اعلام کردند با یکدیگر ائتلافی را با هدف ارتقای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تشکیل می‌دهند.

انتقاد اتحادیه اروپا از امارات

اتحادیه اروپا از تایید حکم 10 سال حبس برای یک فعال مدنی در دادگاه تجدید نظر امارات انتقاد و آن را محکوم کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، احمد منصور اخیرا از سوی دادگاه به اتهام توهین به کشور، به 10 سال زندان محکوم شد. دادگاه این فعال اماراتی را به پرداخت 270 هزار دلار غرامت نیز محکوم کرده است. منصور که مهندس برق و شاعر است، مارس 2017 بازداشت شد.

 

ارسال نظر