کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۹۷

نارضایتی بلوچستان پاکستان از پروژه‌های چین

در شرایطی که اعلام شده چین دو میلیارد دلار به پاکستان وام می‌دهد، رسانه‌های محلی نوشته‌اند که مناطق روستایی پاکستان از پروژه‌های زیرساختی62میلیارد دلاری تحت مدیریت چین که موجب ایجاد فرصت‌های برابر رشد در بخش‌های نسبتاً   فقیر پاکستان نمی‌شود، ناراضی هستند. استان بلوچستان از منتقدان اصلی پروژه‌های پکن است و مجلس این منطقه به تازگی قطعنامه‌ای را تصویب کرد و خواستار تشکیل کمیسیون ملی برای اثبات توزیع نابرابر پروژه‌ها و پول‌ها در کریدور اقتصادی چین و پاکستان (سی‌پی‌ای‌سی) یا همان طرح یک کمربند، یک جاده شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین، شد.

رزمایش مشترک دریایی پاکستان و کویت

دو فروند کشتی نیروی دریایی پاکستان با هدف تعمیق همکاری‌های دوجانبه و انجام تمرین مشترک با نیروی دریایی کویت، در بندر کویت پهلو گرفت. کشتی‌های «خیبر و ژوب» نیروی دریایی پاکستان در این سفر، در تمرین دریایی مشترک با نیروی دریایی کویت شرکت کرد. هدف از این تمرین دریایی مشترک، تقویت همکای‌های دریایی-دفاعی اعلام شده است. کویت و پاکستان از روابط دوجانبه خوبی برخوردارند و این سفر و رزمایش دریایی با هدف گسترش و بهبود روابط دوستانه دوجانبه دولت‌های دو کشور انجام شده است.

اخبار ضد و نقیض درباره یورش به منزل عبادی

در حالی که برخی منابع از حمله گارد محافظ نخست‌وزیری به منزل حیدر عبادی خبر دادند، یک منبع در داخل منطقه سبز یورش به منزل نخست وزیر سابق عراق را رد کرده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، گفته شده، عبادی به همراه خانواده‌اش در ویلاهای ریاست‌جمهوری ساکن است و تحت نظارت تیم ویژه قرار دارد. این در حالی است که ارم‌نیوز نوشته، نیروهای گارد عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، به‌منزل عبادی حمله کرده است. دلیل این اقدام اختلافات عبادی و عبدالمهدی درباره سکونت صرف در منزل وابسته به دولت یا اداره ائتلاف النصر و استقبال از رهبران سیاسی در این منزل بوده است.

بازداشت آمر تجاوز به زنان ایزدی

نیروهای امنیتی عراق یکی از سرکردگان داعش که مفتی و آمر آزار و تجاوز به زنان ایزدی در این کشور بود، بازداشت کردند. به‌گزارش ایرنا، این فرد که فتوا و دستور تجاوز و آزار زنان ایزدی در جریان سیطره داعش بر سنجار در غرب موصل صادر کرده بود، در یک عملیات اطلاعاتی - نظامی بازداشت شده است. گزارش به نام و هویت این فرد اشاره نکرده است. این فرد از مدت‌ها پیش تحت تعقیب قانون مبارزه با تروریسم عراق قرار داشت.

 

ارسال نظر