کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۷۰۱

کمبود گاز، بخش صنعت کراچی را تعطیل کرد

صنعتگران کراچی در ایالت سند پاکستان، تصمیم گرفتند که با توجه به بحران جاری گاز، مراکز صنعتی و تولیدی خود را تعطیل کنند. به‌گزارش ایرنا، شرکت گاز جنوبی پاکستان اعلام کرده با توجه به کمبود گاز طبیعی در این کشور، جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی در اسلام‌آباد و کراچی تا دهم ژانویه تعطیل است. البته بر اساس این اطلاعیه، روند ارائه گاز به خودروهای بخش حمل و نقل عمومی ادامه می‌یابد. صنعتگران کراچی هم  اعلام کردند که خط تولید خود را به‌دلیل مشکلات کمبود گاز در این ایالت تعطیل می‌کنند. مردم پاکستان به‌ویژه کراچی با آغاز فصل زمستان با بحران کمبود گاز مواجه شده‌اند.

 تایید حکم ۵ سال حبس برای فعال بحرینی

دادگاه فرجام‌خواهی بحرین حکم پنج سال حبس نبیل رجب فعال حقوق بشری را در پرونده انتشار توییت‌هایی در مخالفت با جنگ یمن و انتقاد از عملکرد قضایی صادر کرد. به گزارش رویترز، این حکم دادگاه نهایی است و قابل اعتراض نیست. رجب در پرونده دیگری نیز محکوم به دو سال زندان است که مربوط به محکومیت وی به اتهام شایعه‌پراکنی و گمراه کردن اذهان عمومی   است.

بولتون به ترکیه سفر می‌کند

جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس جمهور امریکا هفته آینده به ترکیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد. به‌گزارش ان‎تی‌وی، مذاکره با مسوولان ترکیه درباره خروج نیروهای امریکایی از سوریه مهم‌ترین محور مذاکرات بولتون خواهد بود. به‌گفته ناظران آگاه در دیدار بولتون با مقامات ترکیه‌ای، تعیین تقویم زمانی برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه در راس مذاکرات طرفین قرار خواهد داشت.

خروج نیروهای آلمانی از افغانستان

در پی تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، برلین هم نیروهای خود را از  این کشور خارج می‌کند. به‌گزارش دویچ‌شوله، بازرس کل ارتش آلمان گفته اگرچه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک گسست بزرگ در ماموریت‌های بین‌المللی است، با این وجود آلمان هم ترجیح می‌دهد نیروهای خود را از این کشور بیرون بکشد. آلمان هزار 100 نیرو در افغانستان دارد که عمدتا در پایگاهی در شمال این کشور در مزارشریف مستقر هستند.

کویت کاردار سفارت سوریه را احضار کرد

وزارت‌خارجه کویت کاردار سفارت سوریه در کویت را برای اعتراض به فهرست حامیان مالی تروریسم احضار کرده است. در این فهرست که توسط دولت سوریه تدوین شده، نام چند   کویتی نیز دیده می‌شود. به‌گزارش الرای،‌ حامیان مالی بودجه تروریسم شامل اسامی شخصیت‌های کویتی از جمله نمایندگان سابق، یک وزیر و مبلغان است.

 

 

ارسال نظر