کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۱:۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۴۷۷

آغاز تجارت پاکستان و چین با پول ملی

پاکستان و چین تلاش‌های خود را برای کاهش وابستگی به دلار تقویت کرده و تجارت دوجانبه خود را با پول ملی آغاز کردند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، یک شرکت خصوصی پاکستان برای واردات تجهیزات مورد نیاز خود از چین، ۳۲۷میلیون یوان پرداخت کرده است. منابع خبری در وزارت بازرگانی پاکستان مدعی شدند که دولت چین با ارایه۲۰میلیارد یوان اعتبار به پاکستان موافقت کرده است، از این پس اسلام‌آباد می‌تواند تا سقف۲۰میلیارد یوان از چین کالا وارد کرده و پول آن را به واحد پولی چین بپردازد.

طالبان: سرنوشت شوروی در انتظار امریکاست

طالبان در پیامی خطاب به امریکا نسبت به حضور نظامی این کشور در خاک افغانستان هشدار داده و تاکید کرده در صورتی که این کشور نظامیان خود را از افغانستان خارج نکند با سرنوشتی مشابه آنچه بر سر نظامیان شوروی در دهه هشتاد آمد، مواجه خواهد شد. به‌گزارش یورونیوز، طالبان همواره خروج نیروهای خارجی از افغانستان را به عنوان پیش شرطی بر مذاکرات و گفت‌وگوهای صلح با دولت مرکزی مطرح کرده‌اند. پس از مذاکرات زلمی خلیلزاد فرستاده امریکا در امور افغانستان با طالبان در ابوظبی رسانه‌ها از تصمیم واشنگتن برای خروج بیش از 7هزار نظامی امریکایی از این کشور خبر دادند.

پای عربستان به پرونده نیسان باز شد

پرداخت ۱۵ میلیون دلار توسط کارلوس گون رییس معزول و پیشین هیات‌مدیره شرکت خودروسازی نیسان ژاپن، به یک شرکت عربستانی با هدف جلب‌نظر خانواده سلطنتی این کشور پرداخت شده است. ژاپن‌تودی نوشته، یک تاجر بانفوذ عربستانی در پرداخت وجهی که ادعا می‌شود برای پوشش دادن ضرر سرمایه‌گذاری شخصی گون بوده، دست داشته است. گون 64 ساله به ظن سوءاستفاده از اعتماد در رابطه با این پرداخت بازداشت شد. او در ابتدا به ادعای گزارش درآمد کمتر از میزان واقعی بازداشت شده بود.

ادامه فعالیت سفارت بحرین در سوریه

یک روز پس از تصمیم امارات متحده عربی به بازگشایی سفارتخانه‌ای در دمشق، وزارت خارجه بحرین نیز از ادامه فعالیت نمایندگی‌های بحرین و سوریه در خاک یکدیگر و نیز برقرار بودن عملیات پروازی بین دو کشور بدون هرگونه اختلال خبر داد. به‌گزارش رویترز، وزارت خارجه بحرین بدون اشاره به وضعیت فعالیت سفارتخانه‌های بحرین و سوریه در خاک یکدیگر در طول جنگ هفت ساله داخلی سوریه، اعلام کرده فعالیت این نمایندگی‌ها ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر