کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۶۱۴۲

معرفی وزرای دفاع و کشور افغانستان

وزیران جدید دولت افغانستان برای وزارتخانه‌های دفاع و کشور معرفی شدند. به‌گزارش ایرنا، اسدالله خالد و امرالله صالح با حکم رییس‌جمهوری افغانستان به ترتیب به عنوان وزیران دفاع و کشور انتخاب شدند. اسدالله خالد یکی از چهره‌های شناخته شده ضد طالبان است که علاوه بر انجام وظیفه در ریاست اداره عمومی امنیت ملی افغانستان، سابقه استانداری قندهار و غزنی را در کارنامه کاریش دارد.

توقیف دارایی سرمایه‌دار اماراتی

دادگاه فرانسه اموال و دارایی‌های یک میلیاردر اماراتی را در رابطه با پرونده فساد صندوق توسعه مالزی را توقیف و مصادره کرد. به‌گزارش لوموند، پس از آغاز تحقیق درباره اختلاس با محوریت موضوع صندوق توسعه مالزی «ام‌دی‌بی1» دادگاهی در فرانسه حکم توقیف املاک و دارایی‌های میلیاردر اماراتی خاتم القباسی را صادر کرد. تحقیقات مقدماتی در رابطه به اختلاس و پول‌شویی، علیه این میلیاردر اماراتی در 2017 آغاز شد.

اعتراض به گرانی در استانبول

هزاران نفر از مردم ترکیه در استانبول به گرانی و افزایش نرخ تورم اعتراض کردند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات به دعوت کنفدراسیون اتحادیه‌های کارکنان بخش عمومی ترکیه و با حضور هزاران نفر برگزار شد. هفته گذشته نیز تظاهرات مشابهی در دیاربکر برگزار شده بود. تظاهرات‌ها در حالی است که رییس بانک مرکزی ترکیه ضمن اعلام کاهش سرعت تورم چند ماه اخیر گفته تدابیر هماهنگ برای مدیریت بازار ارز مهار نرخ تورم به صورت مرحله به مرحله ادامه خواهد داشت.

اعزام کاروان نظامی ترکیه  به مرزهای سوریه

ارتش ترکیه کاروانی جدید از تجهیزات و نیروهای نظامی خود را به مرزهای مشترک با سوریه گسیل کرده است. به‌گزارش آناتولی، این کاروان نظامی شامل نفربرهای زرهی است که ارتش ترکیه به همراه نیروهای پلیس و ژاندارمری از پادگان‌های مختلف خود در سراسر کشور به شهرستان البیلی در استان کلیس اعزام کرده است. این کاروان نظامی برای تقویت یگان‌های نظامی مستقر در مرزهای مشترک با سوریه اعزام شده‌اند.

ادامه همکاری نظامی لندن و کابل

فرمانده نیروهای بریتانیایی در افغانستان گفته به‎رغم تصمیم دولت امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان، همکاری نظامی لندن و کابل ادامه خواهد یافت. به‌گزارش افغانستان دیلی، نیکلا پاتریک کارتر با ابراز رضایت از دستاوردهای به دست آمده در افغانستان نسبت به حمایت پایدار بریتانیا از افغانستان و نیروهای مسلح این کشور اطمینان داده است.

 

 

ارسال نظر