منوچین: رییس فدرال رزرو اخراج نمی‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۱۴۰

گروه جهان| اخبار منتشر شده در روزهای گذشته از قصد دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا برای اخراج رییس کل بانک مرکزی این کشور حکایت داشتند، اما وزیر خزانه‌داری روز یکشنبه گفت که ترامپ برنامه‌ای برای اخراج جرومی پاول ندارد.

به گزارش ویفورنیوز، استیون منوچین به بازارهای مالی اطمینان داد که با وجود اختلافات ترامپ و پاول بر سر افزایش نرخ بهره، رییس فدرال رزرو اخراج نخواهد شد. پیشتر برخی اخبار منتشر شده حاکی از آن بودند که ترامپ در گفت‌وگوهای خصوصی با مقامات امریکایی از تصمیم خود برای اخراج پاول در روزهای آینده خبر داده است.

منوچین در پیامی توئیتری نوشت: «من با رییس‌جمهوری در این باره صحبت کردم و او گفت که فکر نمی‌کند قدرت برکناری رییس کل بانک مرکزی را داشته باشد.» بازارهای مالی و سهام امریکا روزهای پایانی سال 2018 شرایط خوبی نداشته‌اند و نوسانات بسیاری را شاهد بوده‌اند و اگر در چنین شرایطی پاول اخراج شود، تاثیرات آن بر بازارها خیلی شدید خواهد بود. انتقادهای آشکار ترامپ از سیاست‌های فدرال رزرو و پاول، شک‌و‌تردیدها را درباره عملکرد مستقل بانک مرکزی امریکا به دنبال داشته است. کارشناسان وال استریت بارها از ترامپ درخواست کرده‌اند که از موضع انتقادی علیه بانک مرکزی عقب‌نشینی کند. منوچین نوشت: «ترامپ می‌گوید من کاملا با سیاست بانک مرکزی مخالف هستم، اما هرگز پیشنهاد اخراج پاول را نداده‌ام و‌ از طرف دیگر فکر نمی‌کنم حق چنین کاری را داشته باشم.»

 

ارسال نظر