بازداشت سومین تبعه کانادایی در چین

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۴۵

گروه جهان|در پی تشدید تنش‌ها بین پکن و اتاوا بر‌سر بازداشت مدیر مالی شرکت «هوآوی»، چین سومین تبعه کانادایی را هم دستگیر کرد.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد سومین تبعه کانادا هم در کشور چین بازداشت شده است. اما سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری درباره بازداشت سومین تبعه کانادا اظهار بی‌اطلاعی کرد. تاکنون گزارش بیشتری درباره نام و علت بازداشت این تبعه کانادایی منتشر نشده است.

به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو» مدیر مالی و دختر بنیان‌گذار شرکت هوآوی در کانادا به دستور امریکا، دو تبعه کانادایی در چین بازداشت شده‌اند. منگ وانگ ژو اول دسامبر به درخواست مقامات ایالات متحده و به اتهام نقض تحریم‌های امریکا در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران، در کانادا بازداشت شد و هفته گذشته طی حکمی با وثیقه‌ای ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد. چین پیش‌تر به‌دنبال بازداشت این مدیر شرکت هوآوی، مایکل کاوریگ یک دیپلمات پیشین کانادا را که در چین فعالیت می‌کرد، بازداشت کرده است. چند روز بعد هم رسانه‌های چینی تایید کردند که مایکل اسپاور یک تاجر و کارآفرین کانادایی به اتهام انجام فعالیت‌هایی که امنیت چین را به خطر می‌اندازد، بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. چین کانادا را تهدید کرده بود که اگر منگ وانگ ژو را آزاد نکند، با پیامدهای جدی آن مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر