کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۸۲۴

آرایش نظامی ترکیه برای حمله به کرانه شرقی فرات

نیروهای ارتش ترکیه خود را برای حمله به مواضع نیروهای وابسته به یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه (ی‌پ‌گ) که در شرق رود فرات در این کشور مستقر هستند، آماده می‌کند. برخی منابع تایید کرده‌اند این حمله بزودی آغاز خواهد شد. به‌گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان گفته حمله علیه تروریست‌هایی است که ضد ترکیه فعالیت می‌کنند. گفته شده، ترکیه توانسته نظر مساعد کاخ‌سفید را برای حمله جلب کند. این در حالی است که کردهای سوریه یکی از مهم‌ترین متحدان امریکا در سوریه به شمار می‌روند.

توافق مصر و پاکستان  برای افزایش همکاری دفاعی

مصر و پاکستان برای تقویت همکاری دفاعی دوجانبه  به توافق رسیده‌اند. به‌گزارش نیشن، این توافق همکاری در جریان دیدار میان قمر جاوید بجوا رییس ستاد کل ارتش پاکستان با رهبری سیاسی و نظامی مصر در قاهره به امضا رسید و حوزه‌های مختلفی چون رزمایش‌های مشترک، تولیدات دفاعی، آموزشی و اطلاعاتی را شامل می‌شود. در جریان این دیدار، امور مربوط به منافع مشترک دو کشور به‌ویژه در امور دفاعی و نظامی و همکاری‌های امنیتی مورد بحث قرار گرفت و دو طرف بر تعمیق و بهبود همکاری به منظور ثبات و صلح منطقه‌ای توافق کردند.

هشدار شرکت کانادایی درباره  معامله سلاح با عربستان

در پی اشاره نخست‌وزیر کانادا به احتمال خروج از معامله تسلیحاتی با عربستان سعودی، شرکت کانادایی طرف قرارداد یعنی جنرال داینمیکس به دولت او در این زمینه هشدار داده است. به‌گزارش رویترز، جاستین ترودو نخست‌وزیر لیبرال کانادا، گفته در حال بررسی خروج از قرارداد تسلیحاتی با سعودی‌هاست. منتقدان حکومت سعودی به‌ویژه پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد، مدت‌هاست که از دولت ترودو خواسته‌اند از قراردادی که دولت محافظه‌کار پیشین بسته بود خارج شود. در واکنش به مصاحبه ترودو، شرکت جنرال داینمیکس درباره زیان چند میلیارد دلاری خروج یک‌طرفه از این قرارداد هشدار داده است.

  انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در  20 آوریل

مقام‌های انتخاباتی افغانستان اعلام کردند که انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است ۲۰ آوریل سال آینده برگزار شود و نتایج آن ژوئن اعلام خواهد شد. به‌گزارش آناتولی، ثبت‌نام از کاندیداها ۱۲ روز و از هفته آینده آغاز می‌شود. انتخابات ۲۰۱۴ ریاست‌جمهوری افغانستان با وجود ادعای بی‌نظمی گسترده، تهدید به جنگ داخلی و مداخله امریکا در نهایت به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید. اشرف غنی رییس‌جمهوری کنونی، به‌دنبال کاندیدا شدن برای انتخابات است.

 

ارسال نظر