یک وزیر دیگر دولت ترامپ را ترک می‌کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۷۶

یک وزیر دیگر دولت ترامپ را ترک می‌کند

گروه جهان| دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد که رایان زینکی وزیر امور اراضی فدرال و پارک‌های ملی تا پایان سال جاری میلادی (دو هفته دیگر)، دولت را ترک می‌کند. ترامپ این خبر را روز شنبه در توییتر اعلام کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، زینکی در ظرف دو سال گذشته با اتهامات مالی متعددی مواجه بوده است که حداقل یک مورد آن توسط واحد بازرسی وزارتخانه وی برای تحقیقات کیفری احتمالی به وزارت دادگستری ارجاع شده است. او روز شنبه در توییتی نوشت که قصد ندارد «هزاران دلار» صرف دفاع از خود در برابر «اتهامات ناروا» بکند و به همین دلیل از سمتش کناره‌گیری می‌کند. رایان زینکی پیشتر هم به علت استفاده از پروازهای اختصاصی پرهزینه به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. بنابر گزارش‌ها، او در یک مورد با پروازی که ۱۲ هزار دلار برای مردم امریکا خرج برداشته، از لاس‌وگاس به مونتانا سفر کرده بود.

رایان زینکی در حالی دولت ترامپ را ترک می‌کند که رییس‌جمهوری امریکا اخیرا جان کلی، رییس دفتر خود را هم کنار گذاشته است. این ژنرال بازنشسته هم تا پایان سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک می‌کند. ترامپ مایک مولوانی مدیرکل سازمان برنامه و بودجه دولت را به عنوان سرپرست موقت دفتر رییس‌جمهوری معرفی کرده است. طی چند ماه گذشته رسانه‌های امریکا بارها از اختلاف نظر میان جان کلی و کارکنان و مشاوران ارشد کاخ‌سفید گفته‌ و از استیصال او در نظم بخشیدن به دفتر رییس‌جمهوری نوشته بودند.

 

 

ارسال نظر