کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۶۱۰

کمک 1میلیارد دلاری عربستان به پاکستان

دولت پاکستان یک میلیارد دلار دیگر از بسته سه میلیارد دلار کمک‌های عربستان به اسلام‌آباد را دریافت کرده است. به‌گزارش بلومبرگ، اسلام‌آباد به‎دنبال از میان برداشتن کمبود مالی ۱۲میلیارد دلاری ناشی از بحران توازن در پرداخت‌های خود است و در حال حاضر با صندوق جهانی پول بر روی سیزدهمین وامش مذاکره می‌کند. عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، به‌دنبال اصلاحات پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول است و تلاش دارد چین، عربستان و امارات کمک مالی دریافت کند.

هجمه کم‌سابقه قطر به شورای همکاری خلیج فارس

وزیر خارجه قطر در سخنانی از عملکرد شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن انتقاد کرده است. به‌گزارش رویترز، محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی در نشست بین‌المللی دوحه گفته شورای همکاری خلیج فارس و دبیرکل آن هیچ نیرو و توانی ندارند. این مقام قطری گفته شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر نیاز به یک سیستم حکومتی جدید و مکانیسم‌های لازم برای تمامی کشورهای عضو در آن، باید بازسازی و اصلاح شود. محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی خواستار تشکیل و طراحی مجدد ائتلافی بین کشورهای حوزه خلیج فارس به جای شورای همکاری شده و گفته کشورهای عضو شورا از ۱۸ ماه پیش شاهد بحران هستند لذا شورا نتوانسته در جهت حفظ صلح بین کشورها گام‌هایی بردارد.

نشست افغانستان، چین و پاکستان در کابل

افغانستان شنبه میزبان مذاکرات چین و پاکستان درباره تجارت، توسعه و درگیری‌های منطقه بود. به‌گزارش آسوشیتدپرس، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ریاست هیات پاکستانی را برعهده داشته است. کابل و اسلام‌آباد بارها یکدیگر را متهم کرده‌اند که در مبارزه با طالبان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی جدی نیستند. در این میان چین که میلیاردها دلار وام به پاکستان داده به‌دنبال گسترش روابط تجاری با کشورهای آسیایی در قالب ابتکار «یک کمربند و یک جاده» است.

برنده صلح نوبل در سنجار بیمارستان می‌سازد

زن ایزدی برنده جایزه صلح نوبل، بیمارستانی در شهر سنجار عراق که شاهد یکی از بدترین جنایت‌های داعش بوده، می‌سازد.  نادیه مراد از دولت‌های بغداد و اربیل به‌خاطر صدور مجوز ساخت این بیمارستان تشکر کرده و گفته  به‌زودی با سازمان‌های انسانی برای ساخت این بیمارستان تماس خواهد گرفت. دنیس موکویگی پزشکی که در جمهوری دموکرات کنگو به قربانیان خشونت جنسی کمک می‌کند و نادیا مراد جایزه صلح ۲۰۱۸ نوبل را دریافت کردند.

 

ارسال نظر