کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۳۱

راه‌اندازی ارز دیجیتالی مشترک عربستان و امارات

امارات عربی متحده و عربستان طرح توسعه فناوری مالی را با هدف افزایش امنیت تبادلات پولی فیمابین از طریق طراحی ارز دیجیتالی مشترک آغاز کردند. به گزارش یورونیوز، رییس بانک مرکزی امارات گفته این بانک در حال کار بر روی یک برنامه استراتژیک به منظور توسعه فناوری مالی است که توسط یک چارچوب قانونی و تنظیم مقررات، پشتیبانی خواهد شد. امارات و عربستان قصد دارند برای تسهیل مبادلات بین‌المللی ارز دیجیتال مشترک راه‌اندازی کنند.

حذف فیزیکی مخالفان صلح در افغانستان

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های امنیتی افغانستان از طرحی برای افزایش هدف‌گیری فرماندهان میدانی طالبان که مانع مذاکرات صلح در این کشور هستند، خبر داده است. در این گزارش آمده، فرماندهان طالبان که در میدان نبرد هستند بزرگ‌ترین مانع برای تلاش‌های صلح هستند زیرا آنها بر این باورند که از نظر نظامی در حال پیروز شدن هستند. بر این اساس، نیروهای امنیتی افغان و امریکایی طرحی را برای از بین بردن این فرماندهان طراحی کرده‌اند تا راه برای مذاکرات صلح هموار شود. در دو هفته گذشته سه والی خودخوانده طالبان در استان‌های هلمند، غور و پکتیکا توسط نیروهای هوایی افغانستان و امریکایی کشته شده‌اند.

اعتراض به سیاست‌های ریاضتی در اردن

صدها تن از اردنی‌ها در اعتراض به سیاست ریاضتی دولت تظاهرات کردند. به‌گزارش رویترز، در پی اتخاذ اقدامات شدید ریاضتی توسط دولت اردن و با حمایت صندوق بین‌المللی پول، صدها اردنی اعتراض کردند. فعالان حقوق بشری هم نسبت به عدم احترام به قانون هشدار دادند. معترضان می‌گویند، دولت با بدهی حدود ۴۰ میلیارد دلاری روبروست و به‌شدت نیازمند افزایش درآمد خود است و به همین دلیل در حالی که ثروتمندان را به حال خود رها کرده، درآمد قشر فقیر و متوسط جامعه را کاهش می‌دهد.

اردوغان: قاتل خاشقجی را می‌شناسم

رییس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که قاتل جمال خاشقجی برای وی شناخته شده است. به گزارش النشره، رجب طیب اردوغان در اولین کنفرانس قضایی دادگاه‌های قانون اساسی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفته: «فایل‌های صوتی نشان می‌دهند که نزدیک‌ترین افراد محمد بن سلمان در قتل خاشقجی دست دارند. عامل این جنایت برای من شناخته شده است. پس موضوع را علنی کنید.» اردوغان درباره عملیات در شرق فرات سوریه هم گفته که آنکارا می‌خواهد صلح را در شرق فرات محقق کند. پس اگر امریکا نیروهای کرد را از منبج خارج نکند آنها وارد این شهر خواهند شد.

 

ارسال نظر